FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom jorden inte är platt så är det inte helt trivialt.
Här hittar du allt du behöver: http://www.movable-type.co.uk/scripts/latlong.html http://www.codecodex.com/wiki/Calcul...nts_on_a_Globe Går ju att förenkla genom att utgå från att jorden faktiskt är platt om du inte behöver några exakta siffror.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Om jag nu skulle räkna med att jorden är platt skulle det diffa mycket om avståndet jag är ute efter är typ 15-20 meter? Om det då diffar en eller två är jag inte så noga med. Ock självklart använder jag uråldrig ASP och koder i och det fanns inga exempel för det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du är på rätt spår.
Bara det att du med din beräkning kontrollerar om den andra punkten ligger innanför en kvadrat som omger den första punkten. Vill du ha avståndet får du den med pythagoras sats dx=Abs(-0,000241) dy=Abs(0,001073) Avstånd = Roten(dx*dx+dy*dy) Och jorden är ju platt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok now you lost me
![]() Matte är inte direkt nån av mina starka sidor heller ![]() Jag tänker lite så här if < 0,001 or > -0,001 then you are close else you are not close end if Gör jag det för simpelt då? I mitt lilla huvud så bör ju detta ge mig typ en fyrkant som man måste hålla sig inom man jag kan ha helt fel nu ![]() [edit] och med 0,001 så är ju det resultatet av subtraktionen jag nämnde innan Senast redigerad av spyvingen den 2016-09-14 klockan 12:35 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|