FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Min server har inte fungerat dåligt - hela FS Datas nätverk har fungerat skit. Det räcker att du kikar lite snabbt här: http://status.fsdata.se/ När det väl har fungerat så har servern svarat på millisekunder. CPU har aldrig visat några tendenser på att något skulle vara galet eller nätverksloggarna i Munin har inte heller visat några spikar (tvärtom pga nedtid i FS datas nät). Jag kör med SSH-nycklar, uppdaterat Ubuntu, Nginx, Gunicorn, Django och har väldigt svårt att se att servern skulle vara hackad. Det är därför jag finner det väldigt konstigt att nätverkskostnaden har dragit iväg _rejält_ samma månad som hela FS datas nät har legat nere flera gånger i veckan. Så det är därför jag misstänker att de kanske behöver göra stora investeringar i sitt infrastruktur och därmed har manipulerat trafikkostnaderna på VPSer. ELLER att DDoS-anropen mot FS Data/Cloud Royale har gjort att statistiken har blivit felaktig pga. bugg. Det är också fullt möjligt men det ska ju inte jag som kund drabbas för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Citat:
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ja, och det stämmer inte alls. Men Cloud Royale hävdar att det är deras siffror i systemet som gäller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi har en liten VPS på Cloud Royale och där syns ingen onormal ökning i trafik / CPU / annat utan det är som vanligt på den vi har. En VPS till företagets versionshantering och lite smått för utveckling.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I fakturan dvs? På servern syns ingen skillnad utan det är fakturan från Cloud Royale som är fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|