FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja det är tanken
jag provar lite olika webbhotell just |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
har en hel del WP sajter som har krävande plugin så jag behöver en hel del RAM b.la. men önskar samtidigt att helst inte ha en dedikerad server.
T.ex i USA finns prisvärda shared hostingskonto med 8GB ram för bara 25 $/månad |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hostgator har en ny tjänst "Business Cloud" som default är på 6GB i RAM o utökningsbar till 8.
Jag har provat/provar mina sajter redan nu på olika webbhotell o ser att RAMet går på max när jag kör några 10-tals wp sajter. Även processerna kan gå i taket men inte lika ofta (vad jag kunnat hitta här i Sverige är att Oderland i deras premium plus paket har 3GB och det är ganska bra) Senast redigerad av matzii den 2016-03-17 klockan 08:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jo, jag kom på att det kan vara maxminnet i cloudlinux per konto. Men svenska sidor i USA är ju inget att rekommendera. Jag tycker det mesta känns segt som ligger i USA oavsett snabbhet på servrar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Givetvis tar jag däremot gärna emot tips på tjänster i närheten av sverige som är prisvärda o med mycket ram minne det verkar inte som om där finns så många synpunkter på att ha svenska sajter på utländska webbservrar.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|