FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det kommer nog inte som en överraskning för någon, men det verkar som att .INFO tappat nästan allt sitt värde på andrahandsmarknaden. Alla nya gTLD:er är väl en av orsaken. Pizza.info såldes för över 20,000 dollar år 2008. Igår såldes samma domän för dryga $3000, dvs sju gånger lägre. 3000 är väldigt lite måste jag säga, då ju pizza är ett av de riktigt starka och kommersiellt gångbara nyckelorden. .INFO fungerar väl numer som syftet var tänkt, för renodlade informationssidor.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-07-16 klockan 21:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag är lite konservativ, men jag anser att det är .se och .com som gäller för Sverige.
Det är knappt lönt att regga andra domänändelser om inriktningen är endast Sverige. .nu känns som att det är dalande intresse, då man ofta erbjuds att köpa till .nu domän för 1 kr när man reggar en .se domän. Med alla nya gTLD och kommande( t.ex ortsnamn) så känns det så känns det som att det går inflation i domänändelser..... Info/net/org kan säkert vara värda en del på amerikanska marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
.COM är naturligtvis en lika ohotad kung för internationella engelskspråkiga sidor. .BIZ, .INFO och i viss mån även .EU verkar dyka som stenar, både i fråga om antalet reggningar som världet på den amerikanska andrahandsmarknaden. .ORG verkar klara sig rätt fint i sammanhanget.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|