| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Oavsett hur vi tolkar trend så tycker jag det är oroväckande. Jag trodde inte att det skulle komma så här " tidigt". Vad tycker ni?
Se på Tyskland tex de kör med bindestrecksdomäner som tusan när där inte finns fler andra att tillgå... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När dessa sedan skulle förnyas till fullpris var de inte så intressanta att behålla. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Det finns inget att vara orolig över. Om antalet registrerade internetdomäner minskar så är det bara bra för de flesta. Det är extremt många domäner som bara visar skräpsidor och tar upp plats i sökmotorernas databaser.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
De senaste årens subventioneringar har ju också gjort att statistiken just nu blir lite svårtolkad och flytande.Det är ingen större skillnad gentemot exempelvis Tyskland där det av naturliga skäl blir fler köp från utländska aktörer.
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
För 10 år sedan kostade en .se domän 650kr. Och man fick faxa in order. Utvecklingen har gått otroligt fort sedan dess. Priserna sätts efter antal registrerade och förnyade domäner och det kan ju förklara varför t.ex .de eller .com är 50% billigare. .se är enligt mig, och även enligt ICANN ledande inom administrationen av toppdomäner och utan pengarna skulle dom inte kunna vara där dom är idag.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
.dk som har ca lika många registrerade domäner klarar av att ligga på hälften av priset som en .se kostar. Så det beror inte på volymen.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|