FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte om snygga URL:er är så noga, framförallt eftersom GUID ser hemskt ut redan från början. Varför inte använda POST och slippa visa för användaren vad som skickas?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har ni förslag på hur jag kan hålla reda på vilken zon användaren valt utan att använda POST för all navigation på sidan och utan att ha den i URL. Cookies? Sessions? Annat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sätt det antingen som en cookie eller sessionvariabel vid inloggning/byte av zon.
Du får såklart lägga på logik som kollar att användaren har tillträde till angiven zon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är kontroller serverside om man har tillgång till zonen eller ej. Funderar på hur användarupplevelsen är om man har flera flikar samtidigt där zonen lagras i cookies. Då kan du inte ha två olika zoner i var sin flik utan att de skriver över varandra, eller? Om jag i flik 1 väljer zon 1 och i flik 2 väljer zon 2, sedan klickar jag på en länk i flik 1, då kommer den navigera in på zon 2 också eftersom cookies säger så.
Målet är att hela interfacet så småningom skall bli ajax-baserat och då kan jag skicka som query-string i ajax-anrop och komma ihåg med sessionStorage eller lokal variabel men just nu är det vanliga GET/POST som gäller tyvärr. Det lutar kanske åt sessionsvariabler ändå, trots strul med flera flikar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|