| FAQ |
| Kalender |
| Visa resultat för omröstning: Är det en tjänst som bör existera? | |||
| Absolut, ser inga problem med det |
|
16 | 48.48% |
| Nej, den personliga integriteten blir lidande |
|
17 | 51.52% |
| Antal röster: 33. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Det är en väsentlig skillnad mellan att enskilda individer beställer ut enstaka relevanta domar och det oansvariga och oseriösa otyg som Lexbase sysslar med.
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att beställa ut en enstaka relevant dom, utifrån sökning efter dömda pedofiler i det här fallet, ser jag som högst relevant och något jag hoppas att fler ansvarstagande föräldrar överväger. Det förstår ju du också eller? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Nu vet jag inte om jag missat något, men Lexbase ger väl fortfarande ingen möjlighet att göra sökningar filtrerat på brottstyp? Så för att hitta den där eventuella pedofilen, inom ett av dig bedömt område som du kallar grannskapet, innebär att du måste beställa hem ALLA domar som ploppar upp i sökresultatet.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Därför att det är tydliga tecken på irrationellt beteende och rädsla som är negativa för såväl individen som samhället. I så fall utgör potentiella ej dömda pedofiler en större fara eftersom ingen har koll på dessa än. Ej förlamade pedofiler kan också röra på sig och är fullt kapabla att begå brott annat än i hemkvarteret. Det är bättre att lära ett barn att gå över vägen än att vara livrädd för bilar hela livet. Ingen utöver relevanta myndigheter har reell nytta av sådan information och det är endast de som bör ha tillgång till den.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-04-06 klockan 12:20 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare