FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitter med ca 50 000 st svenska emailadresser som är uppdelade på några olika nischade områden. Dessa kommer från egna sidor där jag med deras tillåtelse har samlat dessa och göra utskick.
1- Frågan är nu, hur kan jag bäst tjäna några kronor på dessa? (har inga egna produkter att marknadsföra så bortse från detta.) 2- Bör man prova med att skicka ut ett regelbundet nyhetsbrev med affiliateprodukter? Är det en variant? 3- Vad säger statistiken, stannar ca 20% och inte säger upp det? 2-5% köper ev? (självklart beror det på vad man säljer, men generellt sett när man lyckas skicka ut rätt produkter till en nischads skara) Senast redigerad av Webjake den 2014-02-20 klockan 08:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tänkte föreslå nummer #2, krydda med lite nyheter från branschen för produkterna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Köpfrekvensen på spam är ca 1 på 3000 i bästa fall så du borde kunna få så ca 17 sälj är att vänta.
Rena säljbrev säljer uselt jämfört om du först ger läsarna ett riktigt värde i form av ett superintressant nyhetsbrev. Med enkla länkar till intressanta webbsidor där de kan klicka för att köpa något. Många användare är fullkomligt dränkta i säljbrev och spam så du måste först erbjuda något som inte på något vis påminner om spam. Utskicksfrekvensen är viktig också, skicka max ett mejl i månaden till samma mottagare, annars hamnar de snart i spamhögen och då är mejladressen fullkomligt värdelös för dig. Jag får från vissa 20-30 spammejl (till olika mottagaradresser jag har lagt upp på olika webbsidor) från samma avsändare varje dag, gissa hur mycket jag läser av det, inget kan jag säga, allt sorteras bort och slängs utan att jag läser ett enda. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-02-20 klockan 12:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ett mail i månaden är alldeles för lite, ofta glömmer folk bort att de har signat upp sin email om man skickar så sällan. Det som har gett mig bäst resultat är 1-2 mail i veckan. Blanda med utskick utan att du säljer något utan ger dem bra info. Detta för att ha kvar dina prenumeranter samt bygga "trust". Med bättre "trust" är det lättare att sälja på dem saker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Om jag får mail 1-2 gånger i veckan från samma avsändare av nyhetsbrev så åker de i spamhögen direkt. Jag kan acceptera 1 gång per månad men inte oftare än så och definitivt inte 20-30 mejl om dagen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Även stor skillnad om de verkligen är medvetna om att reklam ska skickas eller om de t.ex. bara deltagit i tävling och villkoren råkade nämna att reklam får skickas.
Där är nog LR bra mycket lägre och folk avanmäler sig och/eller klickar på spam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Dela upp utskicken så du aldrig skickar mer än 2500 mejl varje helgfri vardag Måndag-Fredag (då räcker 50 000 adresser till en månads utskick).
Se till att mejlet är personligt så utformat som möjligt och skriv som om du pratade med en person på andra sidan skrivbordet. Använd ALDRIG begrepp som NI, ER, ERA, VI, OSS utan använd begrepp du och jag, mig m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Vad vet du om användarna? Har de olika intressen? I så fall kanske du kan försöka hitta lämpliga produkter som passar in på olika grupper. Annars kan du pröva dig fram och skicka ett mindre antal åt gången och se vad som fungerar bäst. Se bara till att du inte spammar samma adresser och skickar för ofta. Bjud in dom till dina andra sajter som kan passa, passa på att tipsa om annat som kan vara av intresse för personerna även om du inte tjänar några pengar själv på det. Om du ska skicka flera gånger så vill du inte förlora alltför många från listan.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-02-20 klockan 14:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för era synpunkter. Vissa av verkade dock inte förstå vad jag menade, el så förklarade jag för dåligt.
Är inte ute efter att spamma någon eller några. Dom grupper jag har är väldigt nischade inom specifika intressen så givetvis så kommer det förhoppningsvis att vara intressant för resp grupp. Det ska inte heller inte vara ett pådyvlat säljbrev, utan tanken var ett personligt skrivet brev som kommer ut 1-2 ggr i veckan efter vissa andra rekommendationer jag fått. Ungefär som en blogg, personligt berättande med ca tre textstycken om ca tot 500-1500 ord, där en del utskick inte har någon som helst säljtanke, som visa sa ovan, att bygga upp ett personlig relation. Ni kanske skrattar åt denna video, men många verkar ha lyckats med att skapa en bra intäktsström genom nyhetsbrev. http://www.youtube.com/watch?v=7Ua4Q54_8lE Finns det flera här på WN som har en positiv erfarenhet av detta arbetssätt? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|