FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
.SE har varit otillgänglig via vissa internetleverantörer här i Thailand i (cirka) tre dygn. Först idag verkar det fungera igen. Är det någon som vet varför, eller har varit med om motsvarande utanför Sveriges gränser (undantaget Nordkorea etc, hehe)? Ps. För mig har allt fungerat. Det gäller som sagt inte alla leverantörer.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vilka leverantörer funkar det ej via? Har True och de verkar ej ha något emot .se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
ToT och någon till tror jag. Jag har tre olika (True, J-Net och någon till) och alla de har fungerat bra. Men jag har sett att flera Thailandsvenskar har klagat över samma sak på Facebook och Twitter.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fungerade inte namnuppslaget eller vad hände?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
??? Förstår inte
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att inte .SE fungerar är lite luddigt, så därför jag undrade vad som inte fungerade. Om det var DNS/Namnuppslagen som inte fungera, fick ni ingen kontakt med DNSerna i huvud taget.
Kör du med ISPns DNS? Testade ni någon annan som 8.8.8.8 eller opendns etc? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Aha, då fattar jag...
Jag vet faktiskt inte. Jag såga bara att ett antal svenskar boendes här klagade på sociala medier att de inte kunde surfa på .SE-domäner. Jag borde kanske ha frågat närmare.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har TrueMove-H 3G, fungerade fint både igår och idag
![]() Var endel DNS-problem när jag hade 3BB i lägenheten, men som BarateaU nämner så växlade jag över till Google's DNS-servrar (8.8.8.8 / 8.8.4.4) och det fungerade bättre. (Beror antagligen på deras/regeringens brandvägg som samlar upp all din data, fint var det när de ersatte SSL-certifikat förra året ..) Senast redigerad av Reconsider den 2013-12-10 klockan 03:26 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Problemet verkar vara att internetleverantören ToT har återkommande problem med en gateway (nätverkskoppling) via Singapore. Går ju att lösa med proxy, även om det formellt är olagligt att använda proxy här (har jag för mig).
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|