| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Hade en kund idag som klagade på att mail studsade med "recepient user unknown" .
Visade sig vara att de hade domänen i Bineros DNS system och Bineros system defaultat tillbaka A record för mail.domänen till sin egen mailservers IP , och samtidigt låg den andra A recorded för mail.domänen mot kundens exchange-server. Simple psuedo: MX 5 mail.domän A mail.domän bineros IP (bineros mailserver) A mail.domän vårat IP (exchange servern) Så verkar vara något knas iallafall. Kund säger att dom inte varit inne och ändrat i DNS på väldigt länge men att problemet började idag. Jag vet att jag kollat för länge sedan att bara A record mot vår exchange server låg med där, så det är något som hänt. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Hej Norman!
Jag har inte lyckats återskapa problemet, men troligen har kunden haft mailtjänsten hos oss aktiverad. Om man sen ändrar något med webbplatsen (exempelvis lägger den som en forward) så kan det påverka dns-pekningar. Om kunden hör av sig till [email protected] eller om du pm:ar domännamnet här, så gräver vi gärna vidare i vad som hänt. MVH Christer |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|