FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om det hade varit så tycker jag att det hade varit en bra liknelse, och då hade jag också velat göra något åt fastighetsmarknaden för att komma till rätta med problemen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och visst står det tomma lokaler i city som inte hittat rätt hyresvärd ännu, det är en hel rad med lokaler utanför mitt fönster, om man nu skall göra en sådan jämförelse. Senast redigerad av MRDJ den 2013-11-13 klockan 14:17 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Klart att det kan finnas tomma lokaler, men det är ju inte satt i system på samma sätt som det är när det gäller domäner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag försöker hålla mig till den statistik som finns tillgänglig, vad jag känner till så finns det ingen annan toppdomän som tillhandahåller liknande statistik därför hänvisar jag till .se:s statistik. Som andra säger så tycker jag systemet funkar bra som fet är idag och har svårt att se en annan modell. Om vi skall återgå till diskussionen angående prismodellen, En gång i tiden var man tvungen att ha ett företag för att kunna registrera .se domäner och priset var 600kr, vad tror ni händer? En person registrerar 1000 bifirmor och kommer åt mängder av premiumdomäner. Det är en prövad modell som uppenbarligen inte fingerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur användare tillåts använda domännamn eller hur många domännamn man får äga? För mig är det helt obegripligt varför man inte skulle tillåtas visa annonser på internet? Vilka tror du det är som tillhandahåller annonserna? Borde man tvinga Google att stänga ner sin verksamhet? Uppenbarligen är PPC lead generation från AdSense sidor en relativt hållbar affärsidé... Annonsörer betalar gladligen för att deras annonser ska visas. Domänägarna visar gladligen annonser för att få intäkter. Besökarna hittar uppanbarligen relevanta länkar som leder till avslut i någon form.(Annars hade aldrig annonsörer betalat så mycket som de gör) Sen har vi några bittra antikapitalister som sitter och gråter för att de inte får tag i några premiumdomäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag ingen antikapitalist och jag är varken bitter eller sitter och gråter. Jag tycker bara det är synd att sånt här drar ned kvaliteten på internet så mycket som det gör... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|