FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Alla har ju någon form av plan när man nyregistrerar en domän, sedan om planen är att parkera den eller om man skall utveckla en site det vet inte jag men det är ju där som säljaren sätter ett pris för att sedan överväga att gå vidare med en annan domän. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du kan jämföra med OMX-börsen, för aktier. Det är betalkursen som är det värde som köpare och säljare kan komma överens om. Så snart de inte kan komma överens så upphör affärerna i aktien och det finns då en sälj-kurs och en köp-kurs men ingen mer betalkurs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Problemet idag är väl att majoriteten av domänköparna är extremt oinsatta i; (i) värdering av immateriella tillgångar (ii) prisutvecklingen på domännamn Tittar man på utvecklingen så har avkastningen/värdeutvecklingen på domännamn varit ungefär 25-50% per år. (Ja det finns massor med undantag på bättre utveckling men även många som inte ännu avyttrats, varför man inte kan göra någon bedömning av värdeutvecklingen) Mig veterligen, finns det inga(eller väldigt få) tillgångsklassar som kan visa på samma avkastning, varför det egentligen är helt jävla hål i huvudet att sälja domännamn idag om man inte; (i) är i behov av likviditet för privata/akuta ändamål (ii) reinvesterar pengarna i nya domännamn Ja, det här är en VÄLDIGT spekulativ tillgångsklass. Men att tro att man värderar tillgångar enbart baserat på vad en köpare idag är villig att betala skulle jag säga är dagisnivå på argumentationen. Det finns rätt många Intellectual Property Hedge Funds, och jag kan säga dig, det är knappast någon fondinvesterare eller fund manager som värderar tillgångar så som du gör. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|