FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Använde SRSROOT för att roota min Samsung Galaxy S3. Telefonen hakade dock upp sig direkt efter root vid start så jag tog bort rooten. Efter det går det ej att använda Google play då appen stängs så fort man startar det. Har startat om telefonen, rensat cache och tvingat programmet att stoppa.
Vad ska jag göra D: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Leta upp original firmware och installera den..
Men testa först att fabriksåterställa den i mobilen.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur gjorde du för att ta bort root?
Om du har pajat något så måste du nog installera om telefonen ja. Koppla den till datorn och installera om för att få tillbaka originalmjukvaran. Jag har själv en S3 som jag Rootade redan första veckan jag fick den(några dagar efter release) och har haft den rootad sen dess. Jag har alltid använda CF-Auto-Root och Odin för att Roota och flahsa om. Sedan kan man ladda ned och installera massa olika ROM:ar direkt inne ifrån telefonen i ROM Manager. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Koppla plattan via kabel till datorn, aktivera utvecklarläge, installera Android SDK och kör sedan
Kod:
adb logcat Du kan dock alltid ta det enkla vägen och re-flasha den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Men...
Skulle inte Android vara ett öppet system så man inte behöver roota?.. ![]() Sorry! Kunde inte låta bli! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Appar som exempelvis Tasker kan man an ju bara drömma om på iOS och är bara den en fullgod anledning till att välja Android över iOS. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|