Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Kan hålla med dig. Du har även rätt att man har mer "säljande" information. Tror i ärlighetens namn att detta inte gäller "bara" IT utan alla verksamheter - det är rätt normalt även om man kan önska än mer info i alla lägen. Ta den där tröjan du köper på H&M. Du kanske skulle vilja veta mer om den förutom pris? Var är den gjord? Kvalitet? Under vilka förhållanden? Sweatshop eller är det en väl förhållen fabrik?
|
Visst är det så men nu vet jag inte om ni vill jämföra er med H&M?

Ingen handlar där på grund av kvalitet eller rättviseskäl utan alla är nog väl medvetna om att deras produkter tillverkats så billigt som möjligt i Kambodja, Bangladesh, Kina, Turkiet, Egypten och kanske något ytterligare land.
Citat:
Man lyfter det man anser är det mer "goda" eller säljande så att säga. Kan också vara lite av att det är ett större jobb om alla detaljer skall ut och de skall hållas uppdaterade hela tiden. Var drar man gränsen på allt? Sedan är detta med information något som vi alla kan bli bättre på. Är ofta den största utmaningen för en organisation - både extern och intern info.
|
Handlar det om prioritering av uppgifter som ska hållas uppdaterade så måste det väl ändå anses vara betydligt viktigare vilka övergripande begränsningar som gäller samtliga konton än exempelvis priset på en ..BZ-domän?
Citat:
|
Var på er sida länkas den? Har själv aldrig sett den förrän du länkade den här. Det är kanske inte så mycket att skryta med dock, vem som helst kan ju lägga upp en sådan på ett prova på-konto hos Binero, Loopia, Crystone eller något annat webbhotell. De flesta erbjuder väl någon form av öppet köp numera.
Citat:
I detta specifka fallet ser jag det dock även som en "god" sak och borde kanske lyftas i säljande syfte lika mycket något annat. Jag anser att i delad miljö är det lika viktigt för mig som kund att webbhotellet ser till att ha begränsningar så jag inte påverkas av annan kund - samtidigt som dessa begränsningar skall ge mig fritt utrymme för allt vettigt som jag själv skall kunna göra. Detta gäller än mer de webbhotell som kör sina kunder på "singelservrar" då de är än mer känsliga för resurs-fel.
|
Håller med dig om att det inte är någon nackdel för webbhotellet, ser fram emot att något av de stora svenska webbhotellen börjar med detta

Binero som predikat öppenhet kanske?

Håller dock inte alls med om att det skulle vara någon skillnad för de som kör singel-servrar. Har man begränsningar så har man, oavsett hur systemen är uppbyggda.
Citat:
Vi håller helt enkelt med. Vi kan bli bättre på att informera om alla delarna. För tydlighetens skull så kan jag nämna att vi snackar om extremt få som når några gränser hos oss då vi sätter dem högt. Men kan som du säger - vara bra att veta.
|
256 MB php-minne och 40 samtida databasuppkopplingar är ju inget extremt. Ni, Binero och andra konkurrerar väl mer med låga priser och vill att mer krävande kunder ska lämna ett vanligt webbhotell bakom sig. Både Oderland och Space2U erbjuder ju dyrare och mer kraftfulla webbhotellkonton med 512 MB minne och betydligt fler samtida uppkopplingar. EgenSajt tycker jag för övrigt är bättre än de flesta på att lyfta fram tekniska specifikationer och begränsningar:
https://www.egensajt.se/webbhotell/kontojamforelse/
Men det beror väl också ganska mycket på vilken typ av kunder man riktar sig till.