FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Varför DDoSar folk (företag?) webbhotell? Binero har fått attacker på mig gansk regulärt, även FSdata... Vad är syftet? Är det privatpersoner som är bakom eller företag? P.g.a Konkurrens? Vad tror ni? Någon som vet något
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Min uppfattning är att när det gäller webbhotell och spelservrar så är det privatpersoner som är uppretade på någon/något och ger igen med en attack. Känns som att många attacker görs av ungdomar så tjänster för ungdomar kan eventuellt vara utsatta för större risk. I övrigt tror jag inte så många håller på med attacker och virus om man inte tjänar pengar på det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Oftast alltid mot kunder, och svenska webbhotell är rätt extremt värdelösa hantera DDoS. Dom dör typ direkt.
Vi har själv fått lite DDoS sista månaden, inte så överdriven men 4-8Gbit. Mot en spelserver, eller ja en masterserver. Finns bara 3 av dom och 2 av dom låg hos andra leverantörer. Dom andra stendog medan server hos oss inte ens märktes av på, så blev attacker väldigt ofta o flera timmar när dom försökte sänka något dom inte lyckades med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför tror du svenska webbhotell har problem att hantera DDoS. Är det kompetens som saknas eller utrustning? Varför klarar du det när inte "de stora" klarar av det som borde ha mer resurser?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det är nog en kombination. Med svenska webbhotellspriser så är det ju inte snålt att inte ha ddos skydd utan helt enkelt att lågt pris utan skydd verkar vara det som säljer i stora volymer. Det går ju att köra sina sidor genom onlinetjänster som har skydd, har för mig att t.ex. interworx har inbyggt stöd för t.ex. cloudflare i sin panel. Sen är det ju många som säljer gre tunnlar mellan webbhotellets router och sitt eget skyddade nät men dom kostar en slant.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Då förstår jag
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Dom andra stora har omsättning på 25-35 mille, handlar inte om många extra öre per kund där. Så största orsaken lär vara kompetens samt ledning som är helt inkompetenta som inte kan ta bra beslut. Så svenska webbhotell är väldig amatörer sett till stora bolag utomlands. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|