Citat:
Ursprungligen postat av altruixm
Så, mellan tummen och pekfingret, hur mycket finns det att tjäna på att göra andra val? Jag tror du har en del kunskap om det?
|
Du har svårt kunna tjäna på det själv genom bo i Sverige, enda du kan göra är buffra pengar skattefritt eller för väldig låg skatt via utländska bolag om man gör det rätt för spara i framtiden. Sedan flytta ut från Sverige och plocka ut dom, men det är ju mer långsiktigt.
Börjar bolaget tjäna mycket pengar så kan du spara 100 tals miljoner i skatt i slutändan genom flytta från Sverige under sin livs tid.
Visst kan man tjäna lite pengar extra om man precis ligger på gråzon men väldigt lite i det stora hela, du kan inte ens bjuda anställd på frukost utan det räknas som förmån och ska beskattas.
Finns ju inte så mycket kul man kan göra avdrag ens för, så blir ändå väldigt lite pengar där.
Bästa jag gjort hela mitt liv var flytta från skitlandet Sverige, mycket trevligare ha över 300 soldagar om året och kunna gå till sin pool varje dag om man vill eller ta sig en tur med båten.