Kom ihåg mig?

Crystone, ett skämt eller...

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-20, 10:41 #1
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hej Kenan,

Tjänsten heter supporttekniker, och vi har bemannad support 24/7. Men du måste se skillnad på Tekniker och Supporttekniker, vi som alla andra webbhotell har en 1st line där våra trevlig killar och tjejer (notera att vi absolut inte har några praktikanter utan enbart heltidsanställda personer i vår kundtjänst) som jämnt svarar i telefon och hjälper till med allt dom kan. Anledningen till att du kanske upplevde dessa som praktikanter är att vi har under sommaren anställd upp 4 nya personer till vår 1st line support då vi växer så det knakar och måste hitta ny personal. Som du säkert också förstår så är detta en extremt nischad bransch och webbhotellskunniga inte växer på träd tyvärr. Så det kan ta ett tag innan dom vet exakt allt, men vi har 2 veckors utbildningar för samtlig personal innan dom får börja ge någon typ av support och dom lär sig sedan under tiden.

Om problemet är mer tekniskt så tar dom och skapar ett ärende som går vidare till 2nd line support, är det så att inte dom kan lösa problemet så skickas det vidare till en Tekniker, beroende på om det är Mail, Windows eller Linux relaterade problem har vi olika tekniker med olika kunskaper. Så fungerar det på dom flesta webbhotell och andra IT relaterade företag som har en kundtjänst.

Mvh, Fredrik
Självklart, men era supporttekniker kan inte ens svara på simpla frågor, utan hänvisar till att man ska maila in. Det kallar inte inte för tekniker. Det du skriver stämmer ju inte alls.

Grattis att att ni anställt 4 nya personer och att ni växer, pga det så förlorade jag all min mail trots löfte om att allt var säkert på era server.

Och ja jättetrevliga, jag fick en utskällning en gång för att jag blev trött eftersom hon i loppet av 1 minuten frågade 3 (TRE) gånger efter mitt ärendenummer trots att jag varje gång sa att jag inte fått nån då jag inte får svar på mina mail från er.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 10:43 #2
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Självklart, men era supporttekniker kan inte ens svara på simpla frågor, utan hänvisar till att man ska maila in. Det kallar inte inte för tekniker. Det du skriver stämmer ju inte alls.

Grattis att att ni anställt 4 nya personer och att ni växer, pga det så förlorade jag all min mail trots löfte om att allt var säkert på era server.

Och ja jättetrevliga, jag fick en utskällning en gång för att jag blev trött eftersom hon i loppet av 1 minuten frågade 3 (TRE) gånger efter mitt ärendenummer trots att jag varje gång sa att jag inte fått nån då jag inte får svar på mina mail från er.
Hejsan,

Det låter inte alls likt någon i vår support, jag har själv suttit med supporten nu under några dagar och har inte alls hört någon med ett sådant bemötande mot kund. Du får gärna kontakta mig direkt på [email protected] eller här via PM så jag kan gå till botten med vad som hänt just dig.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 11:25 #3
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan,

Det låter inte alls likt någon i vår support, jag har själv suttit med supporten nu under några dagar och har inte alls hört någon med ett sådant bemötande mot kund. Du får gärna kontakta mig direkt på [email protected] eller här via PM så jag kan gå till botten med vad som hänt just dig.

Mvh, Fredrik
Ja du, antar att du är chef eller ledare så jag skulle bli riktigt förvånad om dom beter sig så när du är i närheten. Men även om du hade hört nåt liknande så hade du nog inte skrivit ut det på ett öppet forum här där du försöker rädda ditt företags rykte.

Jag har gett upp hoppet om er, så är inte intresserad av att få hjälp, har flyttat till en annan webbhotell nu. Nu har det gått 2-3 månader sen min mail försvann så jag tror inte att det går att rädda (trots att ni lovade att det skulle vara klart inom några dagar då allt sparar på era superbackuppsystem i världsklass).

Jag kollade lite snabbt på er facebooksida och där står inte heller så mycket positivt om er, ser bl.a. annat att er e-post varit nere i 3 dagar men på er hemsida så står det
Citat:
Webbhotell i Världsklass!
Crystone levererar endast den bästa kvalitén på alla våra produkter.
Ser även att ni skriver samma sak som ni gav mig till svar på nästan alla frågor, att era tekniker jobbar dygnet runt med att lösa problemet bla bla bla.

Jag måste säga i er försvar att ni är billiga, men att ni är bra och levererar kvalitet, det stämmer inte. Inte meningen att hacka på dig, du gör ju bara ditt jobb, men jag tycker att ni marknadsför er fel.

9 kr i månaden för webbhotell i världsklass och bästa kvalitén på alla era produkter, nja, skulle inte tro det.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 13:12 #4
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Ja du, antar att du är chef eller ledare så jag skulle bli riktigt förvånad om dom beter sig så när du är i närheten. Men även om du hade hört nåt liknande så hade du nog inte skrivit ut det på ett öppet forum här där du försöker rädda ditt företags rykte.

Jag har gett upp hoppet om er, så är inte intresserad av att få hjälp, har flyttat till en annan webbhotell nu. Nu har det gått 2-3 månader sen min mail försvann så jag tror inte att det går att rädda (trots att ni lovade att det skulle vara klart inom några dagar då allt sparar på era superbackuppsystem i världsklass).

Jag kollade lite snabbt på er facebooksida och där står inte heller så mycket positivt om er, ser bl.a. annat att er e-post varit nere i 3 dagar men på er hemsida så står det

Ser även att ni skriver samma sak som ni gav mig till svar på nästan alla frågor, att era tekniker jobbar dygnet runt med att lösa problemet bla bla bla.

Jag måste säga i er försvar att ni är billiga, men att ni är bra och levererar kvalitet, det stämmer inte. Inte meningen att hacka på dig, du gör ju bara ditt jobb, men jag tycker att ni marknadsför er fel.

9 kr i månaden för webbhotell i världsklass och bästa kvalitén på alla era produkter, nja, skulle inte tro det.
Trist att höra, jag önskar dig lycka till hos din nya leverantör!
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-20, 15:04 #5
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Ja du, antar att du är chef eller ledare så jag skulle bli riktigt förvånad om dom beter sig så när du är i närheten. Men även om du hade hört nåt liknande så hade du nog inte skrivit ut det på ett öppet forum här där du försöker rädda ditt företags rykte.

Jag har gett upp hoppet om er, så är inte intresserad av att få hjälp, har flyttat till en annan webbhotell nu. Nu har det gått 2-3 månader sen min mail försvann så jag tror inte att det går att rädda (trots att ni lovade att det skulle vara klart inom några dagar då allt sparar på era superbackuppsystem i världsklass).

Jag kollade lite snabbt på er facebooksida och där står inte heller så mycket positivt om er, ser bl.a. annat att er e-post varit nere i 3 dagar men på er hemsida så står det

Ser även att ni skriver samma sak som ni gav mig till svar på nästan alla frågor, att era tekniker jobbar dygnet runt med att lösa problemet bla bla bla.

Jag måste säga i er försvar att ni är billiga, men att ni är bra och levererar kvalitet, det stämmer inte. Inte meningen att hacka på dig, du gör ju bara ditt jobb, men jag tycker att ni marknadsför er fel.

9 kr i månaden för webbhotell i världsklass och bästa kvalitén på alla era produkter, nja, skulle inte tro det.
Kostar det 9 kr får man nog tyvärr lida med att de fungerar lite si sådär ;(

Men samtidigt är det ett pris Crystone själva satt sig i så det är upp till dom själva att bestämma vad dom vill sälja de till och vad dom vill få ut av det.

Vill Crystone sälja världsklass för 9 kr i månaden så hoppas jag verkligen att dom har tänkt till!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-21, 07:07 #6
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg

Jag har gett upp hoppet om er, så är inte intresserad av att få hjälp, har flyttat till en annan webbhotell nu.
Ändå har du en sida hos CS?
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-21, 08:04 #7
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
9 kr i månaden för webbhotell i världsklass och bästa kvalitén på alla era produkter, nja, skulle inte tro det.
Trodde du verkligen det?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-21, 10:50 #8
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Ändå har du en sida hos CS?
Ja för att jag vet inte hur man flyttar den Jag trodde att jag gjorde den hos min nya men jag hade samma kod så tydligen loggade jag in på deras wp panel

Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Trodde du verkligen det?
Det är en citat från deras startsida.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-21, 17:28 #9
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Som konsument tycker jag att man har ett ansvar att bedöma sina behov gentemot rimligheten hos de företag som tillhandahåller produkter eller tjänster inom det området man verkar.

Att lägga "affärskritiska" sidor hos webbhotell där man inte betalar mer per år än vad en krogrunda går på är att ignorera sina kunder och samtidigt bädda för bekymmer. Det skulle vara som att en proffscyklist skulle köpa sin cykel på Biltema men ändå förvänta sig samma kvalitet som en Bianchi eller en krögare som köper lågprismärken och förväntar sig endast det finaste för det står ju "högsta kvalitet".

Jag förstår viljan att behöva kräkas ur sig svordomar åt leverantörer men det skulle vara lite uppfriskande och nästan förlösande om vi alla tog ett djupt andetag och funderade över vilken roll vi har i det hela, vilket ansvar vi har mot våra användare och vad vi egentligen kan förvänta oss. Det kanske står att det är ett webbhotell i världsklass och det är det säkert - världsklass om man jämför med webbhotellen som kostar 9kr / månad kanske.

Att jämföra äpplen mot päron och sedan klaga på att det inte fungerar som utlovat känns daterat och poänglöst. Jag gillar att det finns ett brett utbud av webbhotell och majoriteten jobbar stenhårt för att tillhandahålla den absolut bästa servicen.

Då är det kanske dags att vi slutar gnälla så fort gratiskontot hos Citynetwork eller budgetkontot hos One går ner. Anpassa era verktyg efter era behov och justera förväntningarna därefter. Nog med gnäll om att webbhotellet som kostar mindre än ett frisörbesök har äventyrat ert företags fortlevnad. Det är helt enkelt inte rimligt att tro att 9kr / månad ska räcka och bli över.

Det går att göra tusen och åter tusen jämförelser med andra branscher men det borde inte behövas. Är det rimligt? är en fråga som fungerar i väldigt många delar av vardagen.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-21, 18:41 #10
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Som konsument tycker jag att man har ett ansvar att bedöma sina behov gentemot rimligheten hos de företag som tillhandahåller produkter eller tjänster inom det området man verkar.

Att lägga "affärskritiska" sidor hos webbhotell där man inte betalar mer per år än vad en krogrunda går på är att ignorera sina kunder och samtidigt bädda för bekymmer. Det skulle vara som att en proffscyklist skulle köpa sin cykel på Biltema men ändå förvänta sig samma kvalitet som en Bianchi eller en krögare som köper lågprismärken och förväntar sig endast det finaste för det står ju "högsta kvalitet".

Jag förstår viljan att behöva kräkas ur sig svordomar åt leverantörer men det skulle vara lite uppfriskande och nästan förlösande om vi alla tog ett djupt andetag och funderade över vilken roll vi har i det hela, vilket ansvar vi har mot våra användare och vad vi egentligen kan förvänta oss. Det kanske står att det är ett webbhotell i världsklass och det är det säkert - världsklass om man jämför med webbhotellen som kostar 9kr / månad kanske.

Att jämföra äpplen mot päron och sedan klaga på att det inte fungerar som utlovat känns daterat och poänglöst. Jag gillar att det finns ett brett utbud av webbhotell och majoriteten jobbar stenhårt för att tillhandahålla den absolut bästa servicen.

Då är det kanske dags att vi slutar gnälla så fort gratiskontot hos Citynetwork eller budgetkontot hos One går ner. Anpassa era verktyg efter era behov och justera förväntningarna därefter. Nog med gnäll om att webbhotellet som kostar mindre än ett frisörbesök har äventyrat ert företags fortlevnad. Det är helt enkelt inte rimligt att tro att 9kr / månad ska räcka och bli över.

Det går att göra tusen och åter tusen jämförelser med andra branscher men det borde inte behövas. Är det rimligt? är en fråga som fungerar i väldigt många delar av vardagen.
Kan inte annat en att hålla med dig!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017