FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har gjort så på min sida (en affiliatesida) att jag valt att ta bort "home" från menyn. Jag tycker helt enkelt att det blir snyggast. Nu undrar jag, eftersom min header länkar till index borde inte det vara något problem ur seo perspektiv eller hur? Kanske ur användarperspektiv men jag vet inte, alla vana användare klickar väl på en sidas logga för att komma tillbaka till index. Någon som tycker något om detta?
Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
För någon dag sedan tog jag (efter 14 år) bort motsvarande på Kohsamui .org, som är en av mina viktigare webbplatser. Jag tror faktiskt att headerlogo-länken (och bakåtfunktionen i webbläsaren) räcker gott och väl för den lilla procent som vill komma tillbaka till index. Ur SEO-synpunkt kan jag inte tänka mig att det gör någon skillnad. En bra sitemap kan förstås komplettera och gardera.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tillägg: Om index har innehåll och funktioner som ej finns på andra sidor ändras givetvis omständigheterna, men det är väl en självklarhet.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok tack! Ja, jag tror att jag lämnar det så då
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är den sida du har i din signatur, skulle jag rekommendera en mer talande title på länken; namnet på webbplatsen istället för domännamnet. Man söker ju inte på domännamn som oftast (om man inte redan känner till webbplatsen)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipset, ska kolla på det! Ja, det är den men den är helt ny så det är ganska många saker som måste fixas som inte är gjort ännu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När man kommer in på en sida från en sökmotor är det ju sällan man hamnar på startsidan, utan man hamnar oftast på en landningssida. Därmed fungerar det inte att använda webbläsarens bakåtknapp och alla förstår inte att man måste klicka på logon även om det börjar bli standard att den länkar till startsidan. Så ut ett användarperspektiv skulle jag nog säga att det är dåligt.
När det gäller SEO har det nog inte så stor betydelse om du använder en a-tagg för att länka till startsidan på loggan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|