Kom ihåg mig?

TV-licens för datorer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-25, 15:07 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Netflix, viaplay, tv4play kostar betydligt mindre per månad är statens maffia tjänst med betydligt större utbud.

Vill folk se på SVT kan dom göra det till betaltjänst så får man se hur många tycker det ät värd pengarna.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-25, 15:15 #12
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
För mig får de gärna ta ut en avgift i licens. Jag tycker SVTPlay är något av det bästa som finns. Dock ser jag gärna att det hade funnits i skatten jag redan betalar så man slipper se "tvånget".
Instämmer. Dessutom glömmer många att SR och UR också finansieras av tv-licensen.

Lite intressant OT: TV-licensen kostar mindre än kyrkoskatten (för de flesta).
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-25, 15:19 #13
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Netflix, viaplay, tv4play kostar betydligt mindre per månad är statens maffia tjänst med betydligt större utbud.

Vill folk se på SVT kan dom göra det till betaltjänst så får man se hur många tycker det ät värd pengarna.
Viaplay kostar c:a 200:- per månad om man vill se lite sport. Det är dyrare än tv-licensen. Sen så ska du nog tänka till innan du påstår att TV4Play har större utbud än SVT, vad jag kan se så har TV4Play bra mycket mindre sortiment än SVT:s playtjänster. Netflix har väl dessutom ingen sport, underhålllning, dokumentär etc. så de borde väl knappast vara med i en jämförelse.

Rättelse: Det fanns lite dokumentärer hos Netflix men det saknas fortfarande en hel del för att de ska jämföras med ViaPlay, TV4Play och SVT.

Senast redigerad av Westman den 2013-06-25 klockan 15:23
Oläst 2013-06-25, 15:23 #14
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Håller med det många skriver. Lägg det skatten som en öronmärkt avgift och skippa detta larv. PS tappar (ännu mer) i legitimitet med denna cirkus. Övervägde om jag skulle orka bråka och säga upp licensen bara för att jag blir så lack på denna typ av idiotisk lagstiftning.

I grunden tycker jag PS är en bra tanke, inte oproblematisk såklart, väldigt illa med den dokumenterade vänstervridningen och jag har även svårt att se varför PS ska publicera lättviktig underhållning, det kan väl de kommersiella kanalerna få ta hand om.

EN bra, skattefinansierad, PS kanal som helt fokuserar på nyheter, kultur och fakta skulle vara lagom.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-25, 15:49 #15

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Viaplay kostar c:a 200:- per månad om man vill se lite sport. Det är dyrare än tv-licensen. Sen så ska du nog tänka till innan du påstår att TV4Play har större utbud än SVT, vad jag kan se så har TV4Play bra mycket mindre sortiment än SVT:s playtjänster. Netflix har väl dessutom ingen sport, underhålllning, dokumentär etc. så de borde väl knappast vara med i en jämförelse.

Rättelse: Det fanns lite dokumentärer hos Netflix men det saknas fortfarande en hel del för att de ska jämföras med ViaPlay, TV4Play och SVT.
Ja det är ju lämpligt alla andra ska behöva betala tv avgift för du ska kunna se sport billigare. TV4 har en del dokumentärer. Övriga play kanaler har mer utbud av film o annat som är mer värde. Visst svt har ett stor arkiv antika saker
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-25, 16:00 #16
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Personligen tycker jag SVT (som helhet) är fullkomligt överlägsen TV3, TV4 och Kanal 5. Det går inte ens att jämföra kvalitén. Kanske hade jag tyckt annorlunda om jag var 15-20? Dessutom slipper man all jäkla reklam.

Nåja, jag bor inte i Sverige längre, men det räcker med att kika på Playkanalerna och höra vänners klagomål beträffande "never ending" reklam för att ha någorlunda koll.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-25, 16:12 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg

Det blir ju lite skeva och meningslösa jämförelser också mellan en större privat koncern, någon eller några enstaka TV-kanaler samt en leverantör som helt står utanför traditionell TV. Men Patrik är lite av en expert på meningslösa jämförelser
Oläst 2013-06-25, 16:23 #18
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
TV-avgiften handlar inte om vad man får för pengen. TV-avgiften handlar om att Radiotjänst kan ta ut avgift bara för att man har möjlighet att ta mot tv-sändningar, sen spelar det ingen roll om du gör det eller inte.

Detta innebär att om du har en dator för att enbart kunna betala sina räkningar på, en gång i månaden per modem, så åker man på en TV-avgift. Detta är totalt snett!
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-25, 16:38 #19
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Ja det är ju lämpligt alla andra ska behöva betala tv avgift för du ska kunna se sport billigare. TV4 har en del dokumentärer. Övriga play kanaler har mer utbud av film o annat som är mer värde. Visst svt har ett stor arkiv antika saker
Man ska väl ändå jämföra likvärdiga produkter? Men det passar väl inte dig då ditt argument blev totalt massakrerat...
Oläst 2013-06-25, 16:50 #20
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
TV-licensen börjar spåra ut lite grann nu. Politikerna måste ganska snabbt bestämma sig för en av fyra möjliga lösningar:

* köra det helt skattefinansierat
* inloggning / betalkanaler
* sluta sända via nätet
* lägga ner
Håller fullkomligt med tartaren om detta!

Om jag köpte en dator 20 år innan SVT la ut sina sändningar på nätet så tvingas jag nu betala TV-licens ändå...

Jag ser ingen som helt berättigad anledning till att SVT ska få någon avgift för mina datorer.

Jag tycker detta definitivt är en ren rättskandal.

Jag har aldrig skaffat en dator för att titta på TV-sändingar, det var inte ens möjligt när jag skaffade min dator.

Det politiska parti som lovar att omedelbart avskaffa TV-licensen (och eventuellt lägga det på skatten) har stora möjligheter att få min röst i nästa allmänna val. Lägg ner Radiotjänst, de hundratalet som jobbar där kan få jobb på SVT med att producera TV-program istället.

Det finns säkert ett visst intresse att se TV-program från/om Estrange i Kiruna, eller naturprogram från norr, eller från Gruvdriften. Så jag menar ingen behöver bli arbetslös i Kiruna bara för att man lägger ner Radiotjänst, men de kan göra bättre saker än att jaga TV-avgifter från små enmansföretag (har en person 5 olika företag så ska man ju betala 5 avgifter), studenter och arbetslösa.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017