FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lime: Okej tänkte/visste inte att det skulle bli kommersiellt projekt.
Conny: Hmm. Tråkigt att läsa, det som brukar finnas så mången open source gentemot googles olika tjänster. Det känns som att enda sättet är att betala och ansluta sig gentemot NASDAQ på något vis om det är legalt att sedan använda det kommersiellt alternativt ge bort det gratis. OT: Upphovsrättad information ska alltid behandlas därefter dvs enligt överenskommelse med upphovsmannen eller enligt lag. Men publik information som vill vara fri borde få hämtas och sparas av den som vill och hur den vill, så tycker jag iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag lånar tråden lite, hoppas det är okej...
Eftersom min Google-fu verkar ligga i lä här tänkte jag kolla om det finns nån som känner till några datakällor som man kan använda för att få fram historisk data (per handelsdag) för SIXRX? Hittills har jag bara lyckats hitta:
men skulle gärna se fler alternativ. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En liten uppdatering:
Netfonds dumpfiler har inte uppdaterats på ett bra tag och de får heller inte in ny data. Jag mailade dem tidigare idag och fick detta som svar kort därefter. På Fondbolagen.se finns data men bara från och med 2008-01-18. Det verkar vara det enda alternativet idag för intraday-kurser. Tråkigt nog verkar det vara svårt att hitta historiska kurser såväl som senaste för SIXRX. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Trevlig överraskning: i Aktiespararnas Hitta Kursvinnare finns historisk data för både OMXS30 och SIXRX, dock ingen Excel-export eller liknande så jag fick skriva ned kurserna manuellt. I mitt fall handlade det bara om ett par datum per år under ett fåtal år så det var ingen arbetsbörda att snacka om.
Det kan nog vara intressant för dig med Conny. ![]() Senast redigerad av dAEk den 2013-12-17 klockan 00:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Rådgivningen är Pro Bono dvs utan ersättning, men jag tycker området med aktier är kul så jag vill göra så mycket research jag kan. En del i denna research är att utifrån fundamentala fakta om varje aktie och kursinformation, använda min erfarenhet och skapa "formler" eller "regler" för att ur ett stort urval av aktier hitta kandidater att analysera lite djupare. Men det är hopplöst att hålla mina system uppdaterade med fakta. Jag skulle kunna göra mycket mer "forskning" om jag bara hade historisk information om många aktier. De "råd" jag ger vill jag ska vara av bra kvalitet (så man slipper skämmas... :-)). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|