|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Nov 2005
|
En spin-off diskussion av detta är också vad man ska göra med företag som visar sig vara "bad apples". Om man stänger av dem från sidan så får de ju förmodligen ut något positivt av det. Min sida kommer relativt högt upp på sökningar relaterade till de olika turbolagen och söker nån på "xxx tours" och ser att de kan få en objektiv bedömning av företaget (som visar sig vara negativ) så kanske de undviker ett skräpbolag.
Av den anledningen vill jag ha alla bolag på sidan och låta recensioner påvisa när ett företag inte sköter sig. Detta leder till nya utmaningar som tex när man kan bevisa att någon misskött sig och därmed bli placerad på en "svart lista".
Eller finns det någon smart lösning att placera någon på en "grå" lista. Tex att man markerar att detta inte är någon man litar på men att man inte officiellt säger att detta är ett "skumt" företag. Det är en ganska kraftig ståndpunkt att varna för ett företag och då måste jag ha torrt på fötterna.
Ett annat alternativ skulle vara att ha en "vit" lista. "Trusted and approved by this website" typ. Det är trots allt ganska få företag i branschen som sagt...
|