|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Nov 2009
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Nov 2009
|
Vart tror ni säkerhetsmissen sitter?
En kille började igår spamma vårt forum med hot om att sabotera för oss med "cyberattacker" som han skrev. När jag gick och la mig inatt så fungerade hemsidan. Idag kunde vi dock inte ansluta till databasen då han troligen fyllt den med skräp.
Efter att ha pratat med vårt webbhotell så fick vi höra att det var så illa att även andra kunder har blivit drabbade och hört av sig till dem.
Vår huvudsida har Wordpress som CMS. Vi har till det ett forum som kör phpBB3. Det var i forumet han spammade, fortsatte han kanske med det efter att jag gått och lagt mig? (bannade såklart personen, men att bli medlem på nytt under en proxy är ju inte direkt svårt).
Vart tror ni säkerhetsmissen sitter som gjort detta möjligt? Om vi stänger av möjligheten att kommentera ifall du inte har ett registrerat konto, och kräver godkännande innan du kan skriva i forumet, skulle det möjligtvis kunna reducera möjligheterna avsevärt för att någon skulle lyckas med liknande igen?
Eftersom att en av sidorna är väldigt viktig för oss i form av att den ligger högt upp i Google är detta förödande för oss. Vi kommer inte få kontot aktiverat igen förrän vi löst problemen enligt webbhotellet. Vi säger inte emot givetvis, men är inte så värst kunniga än mindre förberedda på något som detta.
|