FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
vad innebär att ett ID kort är "notarized"?? Apple ville ha en kopia på "notarized id", jag scannade in mitt körkort och skickade, men det godkändes inte... det stod att den inte var notarized. när jag google efter notarized id, så får jag inte heller något bra svar.. någon här som vet vad det innebär? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du måste skriftligen bestyrka riktigheten av ditt ID-kort. Detta måste göras av en behörig person. Vilka som har denna behörighet vet jag inte, men hör med din bank t.ex.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vidimerad.
Du eller annan skall skriftligen intyga att kopian är korrekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En korrekt notarized kopia måste bestyrkas av en "notary public", skiljer lite mellan olika länder vilken nivå det är på den personen.
https://lagen.nu/1981:1363 gäller i Sverige för den statusen. Är vissa advokater/jurister i Sverige som har rätten till titeln. Men Notarius Publicus utses av länsstyrelsen i varje län. Men varför skulle Apple vilja ha det för? För handlat för väldigt stora summor hos dom med kort utan behövt göra något sådant dumt. Vad glad att dom inte även kräver Apostille med ![]() Dock finns det olika nivå som sagt på notarized, vissa tillåter att en vanlig jurist/advokat eller även bankman bestyrker eller liknande. Viss kör hård notarized som kräver helt notary public korrekt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|