Kom ihåg mig?

Starta företag till tjänst som jag drivit ett tag och tjänat pengar på?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-01, 13:12 #1
Caarl Caarl är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2013
Caarl Caarl är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2013
Citat:
Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
Jag sitter precis i samma situation som du och skatteverket sa att det är otroligt vanligt att många tex skapar en blogg, har annonser och helt plötsligt börjar tjäna pengar.
[/I]
Detta måste väl ändå räknas som hobbyverksamhet och således inte kräva någon registrering?

Det är fritt fram att tjäna pengar, upp till någonstans runt 50 000 om jag inte minns fel, så länge hobbyn inte drivs i vinstsyfte. Huruvida det drivs i vinstsyfte eller inte är väl väldigt svårt för någon på SKV att avgöra.
Caarl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-01, 20:08 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
Detta måste väl ändå räknas som hobbyverksamhet och således inte kräva någon registrering?

Det är fritt fram att tjäna pengar, upp till någonstans runt 50 000 om jag inte minns fel, så länge hobbyn inte drivs i vinstsyfte. Huruvida det drivs i vinstsyfte eller inte är väl väldigt svårt för någon på SKV att avgöra.
Det ska deklareras, det kommer du aldrig ifrån. Sen hur saker och ting klassas och vilka nivåer som gäller för skatt osv. kan man få information om från hos Skatteverket.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-13, 21:00 #3
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2013
jejje.net jejje.net är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg

Blev lite nyfiken på din mening - så länge hobbyn inte drivs i vinstsyfte.

Hur menar du med detta? Jag är intresserad då jag skulle gärna vilja komma igång med min hobby, och få in lite annonsintäkter. I nuläget så ligger det fjuttiga 200 kr på mitt adsense konto, men planerar att ändra på detta.

Så jag skulle väl anta att min fråga är - när borde jag tänka på företag? (inte nu )
jejje.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017