Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ
Kolla med nameISP, dom kan lösa det
|
Tack för tipset. 375 kr per år känns dock väldigt dyrt med tanke på att grossistpriset är 60 NOK (vilket är under 70 SEK).
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Om du bara ska flytta sidan så behöver du inte flytta domänen? Om du nödvändigtvis måste flytta domänen så skulle jag välja en norsk registrar. Ser exempelvis ingen som helst anledning att välja annat än en svensk registrar för .se. Lika naturligt är det att välja en norsk för .no. Kanske fastname eller uniweb är vettiga alternativ men det finns säkert andra här som har bättre koll på den norska marknaden.
Lista på registrarer:
http://www.norid.no/domeneregistreri...arliste.en.php
|
Anledningen är att domänen nu är registerad av webbyrån som gjort den gamla sidan. Även om de kanske skulle kunna stå kvar som registrar verkar de inte riktigt ha koll och därför känner jag inget större förtroende för dem.
Jo, jag håller med om att det troligen är bättre med en norsk registrar. Jag känner knappt till några där, vilket är anledningen till att jag frågar.
Jag såg den listan men det är ju svårt att veta vilka som är bra att ha att göra med.
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Jag kör alltid med domeneshop.no
|
Tack! Kör nog på dem med. Det är nog den enda norska registraren jag känner till sedan sedan tidigare.
140 NOK känns helt okej i pris om de levererar en bra tjänst. Men de har verkligen en horribelt ful hemsida