FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Säg att du ska starta en "blogg" inom ett ganska brett område, t.ex. allt som har med teknologi att göra (endast ett exempel) och ska diskutera allt som har med teknologi att göra, en hel del guider osv. och lite recensioner på datorer och allt möjligt. Alltså en ganska stor "blogg" helt enkelt, skulle du göra som så att lägga upp sidan med bara en artikel eller hade du skrivit ett tiotal artiklar innan du lade upp sidan? Vilket är bäst ur SEO-synvinkel, läsar-synvinkel osv. Något jag tänkte att man kunde göra var att skriva 15-20 artiklar som grund och sen en del till som man sen i wordpress (plattformen jag använder) gör så att de dyker upp med t.ex. 2 dagars intervaller så att man under tiden de läggs upp kan arbeta med att förbättra sidan på andra håll än content. Det kommer självfallet vara högkvalitativa artiklar. Vad säger ni? Hur hade ni gjort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänk inte så mycket SEO när det gäller sånt här.
Har du artiklarna färdiga slänger du upp dom direkt. Har du dom inte färdiga så släng upp dom allt efter som dom blir färdiga. Så skulle jag gjort i alla fall. Se däremot till att ha en bra titelstruktur med en passande default beroende på kategori. Sen beror det ju lite på om du ska marknadsföra bloggen på något sätt. Det är inte så lyckat att marknadsföra en blogg med endast ett inlägg. Om den ska marknadsföras kan det så klart vara en bra idé att ha en del innehåll färdigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag håller med wingen. Försökt inte att göra det krångligt för dig i början.
Antingen lägger du upp en sida i början om du bara har en eller så lägger du upp dem du har. Antalet inlägg i början har ju inte någon betydelse, framförallt inte i det långa loppet. Så länge du fyller på med bra innehåll regelbundet så är det bra. DEt du ska försöka tänka på är strukturen på din sida. Jag anatar att du kommer köra WP eller något liknande CMS. Ett bra sätt att strukturera sidan inom en bred nisch är att du tänker igenom kategorierna väl i början. För it skulle det kunna vara: *Datorer *Sociala medier *osv Varje kategori skulle ju sedan kunna vara en länk i din meny? Hur som helst, riv dig inte i håret pga av SEO till en början, utan försök göra en bra användarvänlig sida så kommer resten med tiden ska du se. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|