FAQ |
Kalender |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man kan inte förvänta sig något för 1:-, dock är det ju bra sätt att göra en utvärdering.
Är ju ren marknadsföring inget annat, och marknadsföring handlar ju om få ut så mycket som möjligt till billigaste kostnad. Sedan om man har kritisk sida där man förlorar massor med pengar vid nertid så är man bara korkad om man lägger det på shared hosting alls. Krävs inte så stora kunskaper i matte för beräkna värdet på nertid vs upptid och kostnad för högre SLA. Sedan är det alltid en övervägning, idag vill kunderna betala så lågt pris som möjligt och få webbhotellet serverat på guld i driftsäkerhet. Det är inget som går ihop matematiskt oftast. Det går men orkar inte skriva en uppsatts om det ![]() För små webbhotell är kunderna viktiga, stora webbhotell kan skita i kunderna. Dom stora webbhotell har dock väldigt bra förmåga suga väldigt mycket kuk när en kund skriver på forum eller i någon tidning. Känns nästan som dom har en anställd ibland bara det. Av egen erfarenhet så är dom bra på suga o slicka röv dom stora, men dom verkar inte bli bättre under åren eller lösa sina problem riktigt. Men kanske billigare för dom hora offentligt än fixa grundproblemen. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|