FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet om dessa finns kvar? Dvs du tankar ett kontantkort och får x antal GB att surfa för. Hittar bara att man kan tanka kortet med fri surf i x antal dagar.
Ska ha detta till en egenbyggd GPS-tracker (med Raspberry Pi) som ska gömmas i bilen och som ska skicka koordinater när man ansluter till den, dvs det är en extremt begränsad mängd data som skickas (säkerligen bara ett par MB om dagen, ibland inget). Varför? Mest för att det är kul att nörda sig med hårdvara. Dessutom får jag ett "stöldskydd" på köpet ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi letade för ett tag sedan och det enda vi hittade var Telias kontaktkort 5 GB under 6 månader för 299 kr
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo kanske nåt sånt man får använda sig av i slutändan kanske. Tråkigt, tidigare fanns det massor av den typen av kontantkort. Men är det inte så vanliga kontantkort till mobiler fungerar (dvs att man har en pott att ta av)? Kan man inte stoppa ett sånt i en dongel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Blir juh lite dyrt vid 10sec intervall live spårning
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kom just på Joors - http://www.joors.com/ "gratis" mobilt bredband
Kostar att skaffa (499-) men det lönar sig i längden om det funkar Till och med idag kör de en kampanj med ett par hundra kronors rabatt på facebook och Goggle+ - är du på någon av dessa platser så kolla in dem |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag nappade nyligen på comviq's erbjudade, beställde 5 startpaket och tanka med 50kr så fick man "1års surf á 500Mb/mån", funkar bra till m2m grejer som inte behöver så mycket bandbredd, men sen får man surfa efter 500Mb också, fast de går i snigelfart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vanligt simkort jag fick, efter jag tankade 50kr "billigaste laddningen" och aktiverat kortet/comviq kontot så kunde jag aktivera fri surf i comviqs kontrollpanel.
Behöver inte vara just vissa simkort de gäller för utan kan vara generellt erbjudande de hade. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|