FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej alla kodknackare!
Jag har en liten fundering som jag hoppas någon kannske har en bra lösning på. Jag vill göra någon typ av sorteringsfunktion i wordpress, där jag tror att man kanske kan använda taggar till sin hjälp. Låt oss säga att jag har ett gäng produkter, typ bananer, som sedan har lite olika egenskaper (ev. taggar i wp). varje olika banan är en egen post i wp. Sen kan egenskaperna (taggarna vara): *God *Gul *Böjd Det jag sedan vill göra att på en sida (page) ha en slags sorteringsfunktion, där man kan sortera utifrån dessa taggar. Ex: Gul - Ja Böjd - Nej Och att då verktyget sorterar bland posterna (bananerna) utifrån detta. Det ska alltså inte vara en sökruta utan snarare boxar/knappar man kan trycka i. Hoppas det framgår hur jag menar. Tacksam för hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
det är bara att koda. skriv att du endast vill visa en typ av tagg. kan du inte koda får du hitta ett tema som har olika shortcodes där du kan välja att visa olika typer att taggar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du föreslår alltså att man ska koda direkt i en page eller skapa en custom-post- type?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|