FAQ |
Kalender |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Redan första räkenskaposåret 2011 hade bolaget 73 MSEK i eget kapital, dessutom hade man ett resultat på 47 MSEK så Vinsten för 2011 efter skatt borde bli ca 35,4 MSEK. ingående JEK för 2012 borde då hama nånstans på ca 108,6-121,2 MSEK. Kolla nyckeltalen för 2011 här: http://www.allabolag.se/5568192388/bokslut Markus är smart, så han är varken girig eller dum. Han vill bara jobba med A-spelare och för att knyta A-spelare till bolaget utan att riskera att de lämnar bolaget för att starta en konkurrerande verksamhet så ger han dem en bra ägarandel i bolaget, på det sättet kommer de vara mer engagerade och lämnar inte bolaget lika lätt, de blir mer bundna eller engagerade till bolaget, vilket gynnar alla delägare och dem själva som privatpersoner. Det är bara korkat att försöka äga alla aktier i ett sånt bolag, här passar uttrycket "delad glädje är dubbel grädje" väldigt bra. Bolagets utveckling skulle aldrig ha blivit så framgångsrikt om inte alla nuvarande delägare haft sina ägarandelar, för alla bidrar med sin del till helheten. Det funkar som ett system, om du tar bort en viktig del så slutar systemet fungera. Företaget har fått den unika kombinationen av Marknad, Teknik och Ekonomi att samspela på ett mycket bra sätt, till ett komplet system, timingen måte man ha en del tur med också, man måste ligga helt rätt i tiden. Man ser ju tydliga likheter med andra extrema framgångsföretag: - Utgå alltid från "kundens" behov (från början; ett roligt/intressant spel) - Börja med en liten idé, och bygg vidare och anpassa allteftersom - Tydlig Vison (roligt spel) - Tydliga Mål (bygg spelet och stoppa in fler idéer, ta betalt, väx med eget kapital) - Fokusering - Justera mål om det behövs, men fokusera på att nå målen, experimentera dig fram - Arbeta enbart med ett litet väl sammansvetsat och fokuserat team av A-spelare - Exakt rätt kombination av medarbetare som funkar som ett sweiziskt urverk tillsammans - Ha inte för brottom, eller stressa, det är kreativitetens värsta fiende - Låt dig influeras av andras idéer, få idéer är helt unika rakt igenom - Framgång bygger till stor del på att sammanfoga och genomföra många små idéer på ett nytt sätt eller mot en ny målgrupp Senast redigerad av Conny Westh den 2013-02-04 klockan 16:08 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|