FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Om de eventuellt oskattade pengarna tjänades in under 2012 så har du ju inte ens fått chansen att deklarera dom. Därför har du inte gjort något olagligt även om du inte betalat skatt ännu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Se till att göra allt rätt när delkarar , sedan tro har jag för mig att skatteverket inte bry sej om det rör sej under 1 basbelopp. ( Inget som jag lovar .)
Viktigast att du inte ge efter för påtryckningar , då kommer du gräva dig djupare ner i skiten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Skatteverket börjar inte granska deklarationer förrän mitten av maj-juni och de har ända till oktober på sig för företagare. Löntagare med föenklad deklaration ska väl bara gå rakt igenom maskinellt så de blir väl klara i Juni, men företagare brukar få vänta till Oktober eller mycket sent i alla fall.
Mitt tips är att skita i vad idioter tycker och hotar med, de har ingen koll på läget. Att bli anmäld är inte detsamma som att bli dömd, polisen kanske gör en utredning om ett år eller två och ringer och frågar lite faktauppgifter, är det inget konstigt så brukar de för det mesta lägga ner direkt. De får in massor med okynnesanmälningar från sura idioter som inte vet vad de pratar om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dom gör ingen utredning så länge det inte rör sig om stora summor, grovt brott mm. Så det är inte så att varje person som anmäls hamnar under utredning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad menar du exakt när du säger "skattade pengar" - är det moms, sociala avgifter, inkomstskatt,...?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Ring skatteverket och se vad de säger. Mina erfarenheter är att de alltid vill lösa det och är man ärlig så hjälper de gärna till. Det gäller så pass små summor också så det är ju inget direkt allvarligt.
Rätta mig gärna om jag har fel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
|