Kom ihåg mig?

Dilemma med en kund

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-09, 12:03 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Även om man naturligtvis bör utgå från att göra alla kunder nöjda så har även Bara_jag en viktig poäng. När det handlar om vanlig andrahandsförsäljning idag så är priset det främsta konkurrensmedlet. Alla kostnader man har landar naturligtvis i slutändan på priserna. En del företag, t.ex. Swebus, har tidigare varit generösa med gratis avbokningar trots att det inte finns något lagstadgat krav. Det har alltså endast handlat om att göra kunderna nöjda och glada. Det normala nu är dock att man istället lägger dessa priser på biljetten om man vill ha denna möjlighet, allt för att hålla nere priserna. Det är konsumenterna själva som tvingar fram denna utveckling men som företag måste man anpassa sig till verkligheten; det går sällan att skapa sin egen verklighet, åtminstone inte som en liten aktör.

Oavsett vilken väg man väljer så måste man vara tydlig med vad som gäller och det kan också straffa sig att behandla kunder olika.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017