Kom ihåg mig?

Dilemma med en kund

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-09, 11:15 #1
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Gör kunden nöjd, så brukade min gamla butikschef säga och det stämmer. Sen kanske du inte behöver skriva över företaget på kunden men om det inte är någon större utgift för dig så bör du stå för det men vara uppmärksam på kunden i framtiden, om det skulle upprepa sig.

Att leva på att folk har skyldigheter osv känner jag är riktigt uselt. Det kanske inte straffar sig inom det närmaste året men fortsätter man agera som att man är sin egna lilla myndighet och inte ett människor som förmedlar tjänster/produkter till människor så vänder sig kunderna därifrån. Företag som förefaller mänskliga och schyssta vinner alltid i längden.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-09, 11:47 #2
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Om du tror att det är bra för dig i framtiden så låt kunden ha rätt.

Om du tror att det inte kommer att påverka dig eller att du gör en oacceptabel förlust så låt kunden klaga till ARN. Kunden har skyldigheter och det kommer de högst troligt att få besked på av ARN.

Från konsumentverket:
http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...distanshandel/

När du inte har ångerrätt

Det är viktigt att komma ihåg att ångerrätten inte gäller för alla varor och tjänster. Det finns vissa undantag. För att undantagen ska gälla måste säljaren informera dig om dem både före och efter köp. När du till exempel köper följande varor och tjänster på distans har du inte ångerrätt.

inkvartering
transporter
servering, catering eller liknande
kultur-, idrottsevenemang eller liknande
livsmedel
tidningar
vadhållning
plomberade cd-skivor, datorprogram och liknande om plomberingen har brutits

Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten.
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-09, 11:59 #3
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Hur mycket förlorar ni på produkterna? Jag hade mejlat kunden och sagt att de får stå för frakt och sedan skicka tillbaka 2 produkter i välpaketerat paket. Det kommer säkert sluta med att kunden inte "orkar" fixa allt och behåller produkterna. Ur den synpunkten så har ni varit tillmötesgående och kunden kan inte klaga på något. Jag vet inte vilken sida ni driver, men det kanske kan finnas en "fyndhörna" där när ni säljer saker som kunderna har ångrat sig. Du har kanske en köpare på kundens produkter som ngn annan gillar
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017