FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gör kunden nöjd, så brukade min gamla butikschef säga och det stämmer. Sen kanske du inte behöver skriva över företaget på kunden men om det inte är någon större utgift för dig så bör du stå för det men vara uppmärksam på kunden i framtiden, om det skulle upprepa sig.
Att leva på att folk har skyldigheter osv känner jag är riktigt uselt. Det kanske inte straffar sig inom det närmaste året men fortsätter man agera som att man är sin egna lilla myndighet och inte ett människor som förmedlar tjänster/produkter till människor så vänder sig kunderna därifrån. Företag som förefaller mänskliga och schyssta vinner alltid i längden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du tror att det är bra för dig i framtiden så låt kunden ha rätt.
Om du tror att det inte kommer att påverka dig eller att du gör en oacceptabel förlust så låt kunden klaga till ARN. Kunden har skyldigheter och det kommer de högst troligt att få besked på av ARN. Från konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...distanshandel/ När du inte har ångerrätt Det är viktigt att komma ihåg att ångerrätten inte gäller för alla varor och tjänster. Det finns vissa undantag. För att undantagen ska gälla måste säljaren informera dig om dem både före och efter köp. När du till exempel köper följande varor och tjänster på distans har du inte ångerrätt. inkvartering transporter servering, catering eller liknande kultur-, idrottsevenemang eller liknande livsmedel tidningar vadhållning plomberade cd-skivor, datorprogram och liknande om plomberingen har brutits Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hur mycket förlorar ni på produkterna? Jag hade mejlat kunden och sagt att de får stå för frakt och sedan skicka tillbaka 2 produkter i välpaketerat paket. Det kommer säkert sluta med att kunden inte "orkar" fixa allt och behåller produkterna. Ur den synpunkten så har ni varit tillmötesgående och kunden kan inte klaga på något. Jag vet inte vilken sida ni driver, men det kanske kan finnas en "fyndhörna" där när ni säljer saker som kunderna har ångrat sig. Du har kanske en köpare på kundens produkter som ngn annan gillar
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|