FAQ |
Kalender |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Du bör skriva ett kontrakt. Detta är extra viktigt om du säljer en vara/tjänst där det finns en eller ett fåtal leverantörer eftersom du annars riskerar att marknadsföra något och bli åsidosatt när du lyckats lansera tjänsten/produkten.
Hade själv funderat på: - Hur ställer jag mig till andra som marknadsför produkten/tjänsten och hur ska detta regleras i ett avtal? - Ersättningsstruktur - ska den öka desto fler du säljer, vara linjär eller avtagande? Annars... personligen föredrar jag om jag hade kunnat ta betalt för produkten. D.v.s. inte bara skicka leads / köp. I detta fallet så får du kundansvar och får fundera på hur du kan hantera det. Fördelen om kunden betalar dig och inte leverantören är många: - tar bort risken att leverantören inte betalar - bättre kassaflöde - bättre förhandlingsläge gentemot leverantören - du äger kunden till 100 % Sen... om det är du som fysiskt ska leverera det du säljer; återigen, tar du på dig allt har du större kontroll men all fysisk hantering av produkter och tjänster tenderar att inte skala så bra. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|