FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan,
jag håller på att utveckla ett eget allabolag.se och undrade ifall det finns något api mot skatteverket för att få tag på alla företag osv? eller någon som är insatt i det hela vet hur man ska gå tillväga lättast och billaste sättet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Startkostnaden för datan bara från bolagsverket är cirka 500-1000 tkr sen 300k per år för löpande uppdateringar. Var dock något år sedan jag bad om offerten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
300 000 kr? Type eller är det så dyrt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jo du får räkna runt ca 500 000-1 miljon per år för informationen beroende på hur uppdaterad den skall vara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
tyvärr är denna offentliga data bara offentlig, inte tillgänglig utan då får man betala så det gör ont vilket är sjukt. Du kan ringa in och få all data uppläst dock gratis
![]() Kollade offerter nu. Grunddatan kostar upp till 600tkr engångskostnad. Ett års uppdateringar kan max kosta 900tkr, men exakt summa beror på vilken data. All data=900tkr Sen får du bokslut som scannad fil om jag ej minns fel så du behöver även koda något som ocr-läser detta till indexerbar data. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Oj,
Inte så konstigt att de (Allabolag, Ratsit mfl) har sina betaltjänster då.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan du inte begära uppgifter från SKV via mail med? Koda ett script som skickar några miljoner mail bara
![]() Finns säkert några krav vilken tid som dom ska svara på med, gör en JO anmälan på varje mail som inte besvarar inom en viss tid ![]() Du kan säkert koda en telerobot med om man har tid. Kan garantera dig att du får datan gratis tillslut om du går in för vara så jobbigt som möjligt och missbrukar lagstiftning till max. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
haha det låter värt det bara för att försöka...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Givetvis en vidrig idé som jag inte tänker genomföra men jag undrar om man kan ha copyright på offentlig data? Vad är det som hindrar mig ifrån att skrapa information ifrån allabolag.se?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|