FAQ |
Kalender |
![]() |
#10 | |||||||
|
||||||||
Medlem
|
Citat:
Men tycker du att detta är skäl nog för att inte reagera när någon beter sig som InArchive? Citat:
Vad gäller antalet klick så vill jag upplysa om; 1) Det är endast ett klick i sökmotorn för att komma till det kopierade materialet. 2) InArchive-gänget har prioriterat att lura sökmotorerna. Användarvänligheten kan vi nog förutsätta har ganska låg prioritet för dessa personer. Citat:
Vad tror du skulle hänt om de fått fortsätta i godan ro, utan min information? Citat:
Sedan vill jag understryka att InArchives syfte inte är att göra något "användbart" av sajten. InArchive har endast haft ett personligt vinstintresse, där syftet var att lura de sorgligt lättlurade sökmotorerna. Citat:
Citat:
Citat:
![]() InArchive-gänget kontaktade mig redan någon dag efter att jag la ut webbsidan om dem. De trodde att de skulle klara sig undan genom att direkt radera kopian av min sajt. Men eftersom jag bryr mig om mina medmänniskor och inte bara tänker på mig själv så kunde de glömma att de skulle kunna "muta" mig på detta sätt. "Mission Accomplished"? Har du lyckats att helt missa vad det handlar om? Det handlar om att InArchive inte ska fortsätta där de slutade när jag satte press på dem. Det handlar också om att andra inte ska tro att de ska kunna göra likadant som InArchive. Och det handlar om att diskutera hur dylika skojerier kan motverkas i framtiden, om så är möjligt, något som tyvärr visat sig svårt i denna tråd där vissa hellre velat diskutera oväsentligheter. Uppdraget är således alls icke slutfört och jag kan garantera att vid varje dylikt försök till masskopiering i framtiden så kommer jag att värna om alla oskyldiga som drabbas, även om jag själv inte är en av dem. Men ensam är inte alltid stark, så det är naturligtvis en fördel om alla förnuftiga personer som förstår sitt eget bästa drar sitt strå till stacken när bedrägerier av denna typ uppstår på nätet. |
|||||||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|