Kom ihåg mig?

Glesys nere!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-12, 14:00 #11
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 33
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 33
Håller med samtliga om att Glesys har skött detta föredömligt. Vi har inga planer på att flytta från dem. Utan mina planer är att kunna förebygga liknande scenarion i framtiden genom att jobba fram en lösning med hjälp av följande svar.

Citat:
Ursprungligen postat av [email protected] Visa inlägg
Hej
Vi har Glesys.
Brukar inte vara så stort problem hos de.
Vi har dock externa namnservrar för visa domän (vårt egen domän t.ex) och failover per automatik (efter ett visst tidsperiod) via dns made easy. (man behöver inte köra per automatik, utan man kan bekräfta efter ett System Monitoring 'down' meddelande från dns made easy om man vill)

Dns made easy har båda, DNS Failover och System Monitoring.
Enkelt för ren www failover. Lite mer kneppigt för databas saker osv..

Även den nya aname record kan vara ytterligare ett alternativ för era kunder.
http://www.dnsmadeeasy.com/technology/aname-records/
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
DNS i sig självt har inget stöd för detta.
Det du kan göra är att du har diverse ställen som känner av om något är nere och som sedan ansluter till dina DNS´er och uppdaterar zonen (förhoppningsvis har du inte alla ägg i samma korg, alltså att du enbart använder problemleverantörens namnservrar).
En låg TTL är ju då att föredra men det knivigaste är nog att avgöra när något faktiskt är nere såpass lång tid så en uppdatering i DNS faktiskt lönar sig..

Glesys i detta fallet kunde kanske lämnat en uppskattning om hur lång tid det skulle ta att lösa problemet.. Allt över 30-60 minuter kanske kan anses vara ett tillfälle då man kan göra en ändring.
alle9134 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-13, 13:46 #12
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Transparens lönar sig verkligen när något går ett helvete! Mycket bra Glesys! Får mig att tänka på Loopias e-mail haveri(er?) där det kändes som om de ville hålla tyst så mycket de bara kunde. Då blir ju folk bara mer upprörda!
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-29, 15:38 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Då var det dags igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Starttid: 2012-07-29 15:07
We are currently experiencing a network issue that is affecting some of our customers with virtual servers in our stockholm datacenter.

We are working on a solution. More information will be available soon.
Transparens i all ära, men märkligt att man inte kan ha bättre stabilitet. Vi får väl se hur transparenta dem är i det här fallet.

Informationen ovan är det enda som finns tillgängligt nu vad jag förstår och det är ju inte mycket att gå på för att veta hur lång tid det kan komma att vara nere.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .

Senast redigerad av Marcus den 2012-07-29 klockan 15:41
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
glesys


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017