Kom ihåg mig?

Vägledning i tänk

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-23, 01:54 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Om A/B är samma sak som "Split Run" så betyder det att man har två alternativa annonser som körs varannan visning mot samma målgrupper. Sen ser man vilken annonsutformning som ger bäst konvertering (dvs i princip försäljning).

Sen behåller man den bättre annonsen och byter ut den sämre mot nya idéer. Och så håller man på hela tiden. Exempelvis kan man köra varje ny annons en vecka och se om den konverterar bättre än den första.

Det betyder att du gör så här:

Första veckan kör du annons A och B. A konverterar med 0,2% och B med 0,4%. Då behåller du annons B och kastar annons A. I Stället för A tar du in C.

Andra veckan kör du annonserna B och C. B konverterar med 0,4% och C konverterar med 0,3%. Då kastar du C och tar in D i nästa vecka.

Tredje veckan ...

Du kan även välja att exponera varje annons 50/50 under den inledande testperioden så du snabbare kommer fram till vem som konverterar bäst.

Begreppet konvertera kan du själv bestämma vad det ska betyda. Exempelvis kan det vara bruttoförsäljning, men det kan även vara nettomarginal.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017