Citat:
	
	
		| 
					Ursprungligen postat av KristianE  Vi har skickat ett par kunder till KFM. En höll sig undan och kunde därmed aldrig skriva på att han blivit delgiven. Så där lade KFM ner fallet och erbjöd oss själva att delgiva och lämna
 över till KFM.
 
 I ett annat fall har allt gjorts korrekt och varje månad får vi ett utdrag på alla kunds skulder
 och hur mycket (väldigt lite) han får behålla av sin lön. Resten går till prioriterade fodringsägare
 CSN/SKV/Radiotjänst (Allmänna mål). Vi andra (enskilda mål) kommer få vänta i många, många år.
 
 Men KFM är helt rätt väg att gå. Självklart ska man i ansökan lägga på alla godkända kostnader
 man kan lägga på kunden - påminnelseavgifter, eget arbete (340 kr), KFM-ansökan
 (300), Inkasso (160 kr om man skickat detta) och förstås ränta. Jag hoppas verkligen du
 lade på allt detta i din ansökan.
 
 Bocka också för Verkställighet som innebär att fogden knackar på dörren och sätter röda lappar.
 | 
	
 Ja vi lade på allt du nämner utom inkasso (som vi inte hade skickat). Däremot inte "verkställighet". Vad jag förstod kunde man söka detta senare...!?
Frågan är om det gör någon skillnad när det gäller ett bolag? Din beskrivning gällde privatperson vad jag förstår?