FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du något webbaserat onlinespel som ligger och skräpar?
Om någon har ett som ligger och skräpar helst utan användare, och skulle kunna tänka sig att skänka projektet till mig skulle jag gärna ta emot det och försöka skaka liv och få i ordning på det igen. Jag har tänkt mig att starta något i stil med Dekrim då jag spelade det när jag var yngre, och faktiskt tyckte att det var kul. Men det behöver samtidigt inte vara ett spel inom den genren, det skulle lika gärna kunna vara ett liknande spel fast med hästar som exempel. Alltså söker jag efter ett projekt/spel där man bör logga in varje dag för att hålla sig på topp. Man ska efter en tids arbete kunna köpa och sälja saker, delta i tävlingar osv. Jag är 16år och skulle se det här som ett sommarjobb där jag är min egen "chef". Jag har faktiskt inga färdigheter inom kodande och sådant, det jag kan är lite mysql och sånt man behöver då man hostar en tibia server. Men jag är envis och kommer försöka med det här under sommaren så man bör ju lära sig efter någon vecka. Sedan finns det ju ingen som säger att jag inte kan fråga om hjälp ![]() Så har någon här på wn något spel som inte riktigt blivit klart och bara ligger och skräpar på datorn, hör gärna av dig via PM det skulle göra mitt sommarlov under tiden polarna jobbar sina 3veckor. Mvh Sami ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Får köra en liten edit på den.
"det skulle göra mitt sommarlov under tiden polarna jobbar sina 3veckor." Menar att jag under 3 veckor inte bara skulle ligga och ruttna i sängen. Självklart ger jag inte upp efter de 3 veckorna, då blir det långa och sena sommarnätter. Tänkte på det också när jag endå är igång. Om någon har en 8.6 tibia server (helst rl map) Så funkar det också, om ni nu kan tänka er att ge bort något sådant överhuvudtaget. Ser fram emot svar mvh Sami |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Varför lär du dig inte medan du programmerar ditt egna spel? Finns bra guider som hjälper dig igång om de är PHP som du vill lära dig. Och om du kommer kämpa som du skriver så ser jag inga problem att göra ett eget från grunden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena sami.
Underbart att höra, ett av mina första betalda kodningsjobb var just en dekrim kopia, skulle tro att det var ca: 10 år sen och jag var väll ca: 17 år. Fick hela 2000 kr för dekrim-kopian om jag inte minns helt fel. Jag tänker inte dela med mig av någon källkod då det var otroligt dåligt kodat, mycket uppbyggt med if-satser, säkerhetshål överallt, html och php blandat friskt och givetvis inte objektorienterat alls, men det var en bra erfarenhet. Jag skulle liksom makaflOw rekommendera att du kodar själv, det kommer antagligen aldrig fungera kommersiellt men ge dig en hel del bra erfarenheter. Jag vet att det kan vara svårt att "komma igång" och veta var man ska börja, men du är välkommen att skicka ett pm så kan vi höras via valfritt chattprotokoll(msn, yahoo, ICQ, etc) om du behöver hjälp eller tips på hur man ska göra. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
makaflOw det är lite åt det hållet jag tänker och det var därför jag skulle vilja ha en början med tanke på att jag lär mig bäst igenom att jobba med saker jag inte riktigt förstår samtidigt som man läser guider! Tack för kommentaren
![]() Tack för motivationen Pontus! Jag skulle faktiskt vilja satsa på någon genre som inte innehåller så mycket droger/våld då jag i dagens läge är emot sådant och vill göra något som är bättre för unga samt kul för de äldre! Men det är tyvärr där det tar stopp just nu då jag absolut inte har några förslag på vad som skulle gå hem hos folket. Eftersom att jag inte har några idéer kan jag ju passa på och fråga vad just NI ute på wn skulle kunna tänka er att spendera tid på? Mvh Sami |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|