FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Kollade också upp några stora företag i Sverige och majoriteten har inte .com adressen även fast de riktar sig internationellt också. Så det kanske inte är så viktigt, speciellt då man är små företagare. Naturligtvis registrerar jag .com om den är ledig, priset är inte något hinder men de flesta namn som jag vill ha är redan upptagna och det är där som jag finner mitt problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som jag ser det är .com mest viktigt om företaget endast riktar sig internationellt. Är majoriteten av kunderna svenskar är .se fullt tillräckligt, åtminstone till en början. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns inget rakt svar att ge dig, eftersom det beror på hur din verksamhet kommer att se ut. Om du kommer att bedriva all din verksamhet på internet och du tror att din målgrupp är engelskspråkig, så är punkt com adressen väldigt viktig.
Om du istället kan börja med den svenska marknaden, så tycker jag inte att du ska hänga upp dig vid punkt com domänen, i det fall att du har hittat ett bra namn i övrigt. Du bör ändå börja med den marknaden som du känner bäst till (vilket jag gissar på är Sverige, om du är svensk). Om du kan klara dig utan punkt com, beror alltså på vad du har för målgrupp. Ska du tex sälja skor via e-butik, så kan den svenska marknaden sysselsätta dig i tiotals år innan du får behov av att expandera utomlands. Men hade du tänkt sälja nikotinläkemedel för rökavvänjning av dvärghamstrar, så kanske den svenska marknaden inte är tillräckligt stor. Och då bör du välja ett namn där punkt com är ledig, eller försöka att köpa upp domänen redan nu. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|