Kom ihåg mig?

MongoDB hosting?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-08, 17:28 #6
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Jag måste ha missat något, på vilket sätt menar detta skulle vara extremt viktigt? Hårddiskutrymme och RAM är inte dyrt nuförtiden, speciellt om man pratar om några extra byte per objekt. Att datat tar lite mer plats än om man använde en annan lösning är inget jag skulle bry mig om, speciellt om du får bra bättre prestanda och skalningsmöjligheter än traditionella lösningar.
Nej ska du lagra några megabyte är det väl inget att bry sig om, men det är lustigt att du samtidigt nämner "skalningsmöjligheter". Det säger väl sig själv att när VARJE objekts egenskapsnamn lagras som en textsträng, även om alla objekt är exakt likadana, så skalar databasen inget vidare. Läs här om Foursquares erfarenheter av MongoDB och skalning:
http://www.infoq.com/news/2010/10/4s...mongodb_outage

Sen ska vi ju inte nämna MongoDB i samma mening som crash-safe...

För övrigt kan det vara värt att känna till att MongoDB saknar en ordentlig full-text sökfunktion.

Vad gäller prestanda så cachar ju InnoDB data i primärminnet, så om RAM-cache är det enda skälet till att man går igång på MongoDB kan man lugna ner sig.

Senast redigerad av Adestro den 2012-02-08 klockan 17:40
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017