Kom ihåg mig?

Företagsnamn. Lite hjälp och argument.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-25, 11:09 #8
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Om din vän med blivande partner inhämtar det andra företagets samtycke till namnet är sannolikheten avsevärt högre att firmanamnet godkänns, däremot inte garanterat.

I annat fall är sannolikheten i det närmaste 100% att de får avslag.

Jag skulle ställa mig frågan om det kanske kan vara bättre att välja ett särskiljande namn för att inte riskera sammanblandning med verksamheter jag inte själv driver.
Man kan också tänka sig JLE Städ i Stockholm som firmanamn och något annat Julle-liknande som varumärke. Firmanamn och varumärke är inte samma sak och har andra bestämmelser. Ett varumärke måste inte vara särskiljande på samma sätt som ett firmanamn (JLE Städ i Sverige, Stockholm, EMEA etc).

Om inte varumärket Julles i Sverige är godkänt kanske du kan få Julles godkänt och snika in "städ i Stockholm" under i loggan. Då handlar det bara om du blir upptäckt eller inte, och om du inte får några protester inom ett år så är chansen stor att Julles i Sverige får avslag om de protesterar.

Jag försökte få en som snikade på mitt varumärke i samma bransch att byta, men då jag upptäckte detta två år efter att de påbörjade sin verksamhet så ansågs mina chanser så dåliga till upprättelse att det inte var lönt att bemöda sig rent juridiskt.
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017