FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon här som kör Textalk plusbutik?
Jag är på jakt efter den bästa hyrda webshopen då den egenutvecklade plattformen bara blir äldre och äldre, den har kostat 200´000kr+ (+14'000 per år i drift) och har inte ens hälften av de funktioner Textalk har. Jag använder Starweb till ett par mindre webbutiker jag har och är väldigt nöjd, dock bygger det på när man köper till extra moduler. Slutsumman blir ungefär dubbel mot Textalk som ändå har fler funktioner när man summerar. Tar gärna emot synpunkter från er som har Textalk eller andra hyrda shoppar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Generellt sätt skulle jag inte vilja rekommendera en hyrbutik, då man förr eller senare ofta kommer till ett låst läge där man inte kan fritt lägga in vad man vill. Ta istället något webbhotell du tycker verkar bra och installera tex: Magento, Prestashop eller OpenCart. Även Joomla+Virtuemart är populärt. En del webbhotell erbjuder dessutom support på själva opensoruce webbshoppens programvara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har kört eget system i 5år och de är de sämsta 5 åren jag vart med om, när jag inte för så länge sedan startade ett par butiker till med hyrda lösningar finns det inte en chans att jag lägger ner mer tid och pengar på en egen lösning.
Jag har helt enkelt inte tid med underhåll och utveckling av egen hosting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det var inte att du skulle köra egna system som jag rekommenderade utan att du ska köra open-source shoppar där du enkelt kan lägga in de plugins som du behöver, samtidigt så behöver du ju då varken hålla på med underhåll eller sköta din egen hosting.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|