FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det fler än jag som efter 1 hel veckas arbete med en ny sajt + 1 veckas länkbygge + ett halvår senare missnöjt kan konstatera att sajten helt floppat med maximalt 1-2 besökare dagligen från Google?
Har säkert 5-6 sajter som jag satsat minst en vecka var på att bygga samt skaffa inlänkar till men som sedan aldrig någonsin slått igenom. Sedan har man andra sajter som på precis samma arbetsinsats blir succer med 5-600 besökare dagligen från Google. Hur gör ni för att i ett tidigt skedde upptäcka och förhindra att lägga tid på sajter som i slutändan inte kommer att ranka på Google och därmed floppa? Vad är den ledande orsaken till att en sajt floppar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gör din hemläxa
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Länkbygge är inget man gör i en vecka och sedan sitter och väntar på att besökarna och positionerna ska komma, det måste ske kontinuerligt så det hela tiden kommer ett visst tillflöde av nya länkar, även innehållet på sajten måste fyllas på och hållas aktuellt. Om du jobbar som du beskriver ovan och inom nischer med hyfsad konkurrens (eller riktigt tuff, som i din signatur) är det inte så konstigt om sajterna "floppar"..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag skulle tippa att 90-95% av alla sajter genererar mindre besökare än vad upphovspersonen hoppats på. Varenda person har blogg eller motsvarande nuförtiden och alla försöker göra sig en hacka med Google-annonser, affilliate-reklam och sponsorer (som ofta uteblir). Konkurrensen är löjligt hög och inkomsterna blir ofta kaffepengar. För att få en sida populär måste du: 1. Få den att sticka ut. Dvs vara bättre (eller minst lika bra) än det som redan finns på nätet inom "samma genre". 2. Jobba outtröttligt med SEO mm, månad efter månad. Det är som träning, det finns sällan några genvägar.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
captaindoe,
Tänkte inte på de... ;-)
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
1v?
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo är en av de men man lär sig med tiden att fokusera på rätt saker och göra en bra research innan så det har blivit mycket bättre
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |