FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som är insatt i hur det fungerar med att koppla upp sig mot hotell o liknande för att göra bokningar i deras system? Finns det färdiga system att köpa eller är det bygga själv som gäller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dock ska man veta att de är ganska restriktiva med API access, gissar att de fortfarande lever i FAXens gyllene århundrade, och att det där med data är något magiskt och lite farligt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alltså jag vill ju inte koppla upp mig mot alla hotell. Utan jag vill kunna erbjuda dessa nischade anläggningar att finnas med på min sida där jag får provision för varje bokning.
/Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, då missförstod jag dig. Då jag hyr ut via booking.com så var det den synvinkeln som jag såg din fråga från.
Mitt tips om du vill vara affiliate till någon av booking.com och deras konkurrenter är att kontakta dem. Det är ju viktigt att få betalt av dem, så då är nog enda vägen att prata med dem först ;-) Om det finns färdiga system till salu, så kan de säkert peka åt rätt håll också... Det som jag gjort är alltså bara för att hålla våra hotel uppdaterade i deras system. vi skickar in vilka rum som är lediga vilka nätter, och så pollar vi dem regelbundet för att se om det kommit in nya bokningar, så att vi kan uppdatera vårt eget bokningssystem. Så om du får ihop ditt system, så kommer vi betala provision till booking.com och sedan betalar de sin provision till dig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skickar dig ett pm med lite mer detaljer som jag inte vill ta här!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|