Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Med olyckligt få undantag så kan man rada upp proportionellt mångdubbelt fler exempel på allvarliga oegentligheter om du börjar slumpa länder på världskartan.
|
Hmm några synpunkter.
Först måste jag säga att är jag mycket imponerad av att du alltså säger dig veta att det är såhär?!
Får man fråga vilken/vilka källor du stödjer dig på, eller har du själv gjort någon undersökning om detta?
Eller - är det bara den rätt typiskt svenska självgodheten? Vi "vet" att vi är bäst på allt i Sverige, men granskar man det så är det kanske inte alltid så självklart.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Att misstag begås är oundvikligt oavsett system så det är ganska meningslöst i detta sammanhang att bara ta upp några utvalda rättegångar på det vis Conth gjorde.
|
Tvärtom är jag övertygad om att det är toppen på ett isberg. Dessa är några av få fall som kommer till allmänhetens kännedom. Många får aldrig spridning i media.
Jag inser att andra länder också har problem, och jag har ingen fakta som säger att Sverige är värre än andra länder. Jag bara konstaterar att det finns många väldigt märkliga rättsprocesser i detta land.