FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan även jag rekommendera inet, dock har jag haft mycket problem med AMD igenom åren och lägger hellre lite extrapengar på en intel-processor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vill du ha bra spelprestanda så bör du går ner lite i processor och upp i grafikkort. Själv sitter jag på en i2500k med GTX 560. Det var det mest prisvärda i våras och är det förmodligen fortfarande.
Här har du tex en dator för exakt samma pris, som den du länkade till, men med betydligt bättre prestanda för spel: http://www.inet.se/produkt/1517101/t...-570-2500k-bf3 Om din budget ligger på 10k så hade jag valt en SSD istället för en vanlig mekanisk hårddisk. Du kommer att märka stor skillnad vad gäller laddningstider i spel. Så kör på en 120 GB SSD som primär hårddisk för operativsystem och spel och en vanlig gammal mekanisk för att lagra stora filer, såsom filmer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag köpt en spelburk idag hade jag inkluderat:
8 GB RAM Intel CPU (någon form av, i5, i7 eller liknande) Grafikkort: gtx 560, 570, 580 eller 6950 / 6970. Om du vill hålla nere kostnaden så 560 eller 6950. Hårddisk: någon form av SSD. Uppgraderade själv till ny ssd nyligen och körde tillfälligt BF3 på en 'vanlig' disk. Innebar att mapen laddats in ungefär när polarna tagit kontroll över de första baserna. Inge vidare roligt med andra ord. Så minimum skulle jag valt 560 kort samt en ssd, lämpligen 120GB. Läs på dock lite om sandforce diskar innan köp ifall du vill undvika problem med bsods o.d. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||