FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjenare! Jag driver en hemsida som har ca 100 000 unika besökare i månaden och totalt (icke unika) 500 000 st per månad.
Jag har inget som helst intresse att göra min sida till något vinstdrivande. Men som det är just nu så har sidan ca 6 000 kr varje månad i utgifter. Dessa vill jag naturligtvis på in via reklam (eller annat sätt). Så det jag undrar är.. Hur bär jag mig åt för att få in prick 6 000 kr i månaden varken mer eller mindre, på bästa sätt. OM jag vill använda mig av så LITE reklam som möjligt. Aldrig använt affiliate förut, så har ingen koll på vad som är bäst för mig cpm, imps click osv. Så kan någon mer erfaren tala om för mig hur jag ska göra för att nå bästa resultat? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ifall du vill ha in prick 6000 kr så bör du sattsa på direktannonsering och inte Affiliate. Då helt enkelt sälja annonsutrymme som uppgår till den summan varje månad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Eller så kan du ju bara hålla koll på när sidan dragit in 6000kr och avaktivera annonser tills nästa månad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad tycker ni är lämpligt pris att ta för en månad då? Och hur får man tag på folk som vill annonsera enklast? Är som sagt inte vinst-drivande så är inte företag eller något sånt!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan alltid köra via frilansfinans(.se) eller liknande. Oerhört svårt att säga vad du kan ta för en annons utan att veta vilket område sidan vänder sig till, åldersgrupp osv osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har tidigare rekommenderat http://buysellads.com/ och gör det igen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför stiftar du inget bolag och gör sidan vinstgivande, synd att kasta bort sådan ekonomisk potential?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du menar hur många svenska aktörer det finns på BSA så vet jag inte det faktiskt. Jag har för mig att de endast har engelska annonser, men är inte helt säker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Ha annonser som är inom samma nisch som din sajt är i, då är det större chans att någon klickar på annonsen och ev. köper någonting.
Sen om du hittar någon bra produkt som du vill tipsa om, så kan du ju publicera det på startsidan och länka till produkten med en affiliatelänk. Då har du både tipsat om en förmodligen bra produkt och samtidigt kan tjäna pengar på det. Du kan även kontakta företag som är inom den nisch som din sajt är i och erbjuda annonsutrymme varje månad till ett fast pris. Om du absolut inte vill ha reklam på din sida så kan du be dina besökare om donationer, men jag tror hellre dom ser lite reklam än att donera. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|