Kom ihåg mig?

Att sparka på någon som ligger ner?

Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere?
Ja - absolut 13 16.46%
Ja - om det görs snyggt 18 22.78%
Nej - inte alls 48 60.76%
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-09, 18:39 #1
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid. Sen kan man ju undra om deras senaste kampanj här inte är olaglig då den bygger på falska löften. Lite som att sälja en bil och lova att den modellen aldrig krockat (fast fen bevisligen är den mest krockade bilen 2011 och även lova att den aldrig kommer att krocka någonsin. Personligen har jag inget kvar hos dem nu och de kunder som vill ligga hos Binero brukar jag övertala att ligga hos någon annan med motiveringen att Binero står för en affärsetik och moral jag inte vill stödja. Hellre någon av de mer seriösa alternativen på marknaden som står för professionalism och rn positiv branschutveklingen.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 19:46 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer.
Jodå, kjetil är ganska skillad om du frågar mig. Så visst har de bra folk. De omsätter bra vilket gör att de kan köpa rätt kompetens.

Att de tar in hjälp utifrån för sina lagringssystem och annat är helt normalt. Det handlar om garantier och liknande.
På SAN köper man "alltid" (om man inte är galen) 4h on-site-support 24/7 i x antal år. Då ringer man när det
strular för att få experthjälp direkt i stället för att sätta sig och meka i saker man kan halvdant.

Ingen kan allt och dagens system är ofta extremt komplexa att man lär in-house-folket att sköta den
dagliga driften och enklare felsökning men när skiten rasar totalt så tar man in rätt folk i stället.

Man kanske får vänta någon timme på att Dell-killen ska komma men han har antagligen åtgärdat
problemet långt tidigare än om du själv skulle gett dig an det.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 19:54 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid.
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis. Sedan finns det en del egenutvecklat vad gäller administrationsgränssnitt och dylikt men det säger ju inte så mycket om vilken kompetens som finns på företaget. Kompetent personal finns hos alla svenska webbhotell som varit med ett tag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 20:34
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 20:36 #4
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis.
Inte riktigt alla.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 21:02 #5
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Inte riktigt alla.
Nej Loopia utvecklade ju sitt själva innan det fördes över till ett separat bolag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 21:08 #6
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Nej Loopia utvecklade ju sitt själva innan det fördes över till ett separat bolag.
Japp, finns flera
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-10, 00:24 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Inte riktigt alla.
Okej, det var en liten överdrift men det är inte många som kör helt eget. Sen kan man alltid fråga sig om det är en fördel eller nackdel.

Att reklam inte helt överensstämmer med verkligheten tror jag ändå majoriteten av det svenska folket är medvetna om så jag ser inte lika allvarligt på en del av formuleringarna men naturligtvis kan man inte använda sig av påhittade rena faktauppgifter.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-10 klockan 00:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-10, 11:14 #8
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Okej, det var en liten överdrift men det är inte många som kör helt eget. Sen kan man alltid fråga sig om det är en fördel eller nackdel.
Jag har hittills inte kommit på några nackdelar, tvärtom, ser bara fördelar när man ser alla problem som andra lastbalanserade system har. Men vad jag förstår så jobbar jine också med att ta fram ett eget.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 13:29 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag har hittills inte kommit på några nackdelar, tvärtom, ser bara fördelar när man ser alla problem som andra lastbalanserade system har. Men vad jag förstår så jobbar jine också med att ta fram ett eget.
Håller med dig till viss del. Loopias kontrollpanel är överlägset bäst, möjligt att någon annan kan nå dit så småningom men idag är övriga bleka i jämförelse. Nu hör visserligen inte det här direkt till hårdvaruupplägget men utan en väl fungerande domänhantering så får supporten sitta med en massa trams i onödan vilket äter resurser.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-12 klockan 14:00
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 22:21 #10
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller med dig till viss del. Loopias kontrollpanel är överlägset bäst, möjligt att någon annan kan nå dit så småningom men idag är övriga bleka i jämförelse. Nu hör visserligen inte det här direkt till hårdvaruupplägget men utan en väl fungerande domänhantering så får supporten sitta med en massa trams i onödan vilket äter resurser.
Det var inte riktigt det jag menade, vi liksom Binero och CN kör lastbalanserat vilket inte Loopia gör, jag pratar om kontrollpaneler över lastbalanserade system, inte kontrollpaneler i allmänhet. Att hitta leverantörer för lastbalanserade systems kontrollpaneler är inte så lätt. Dvs, man kan inte säga att Loopias kontrollpanel är bättre än Bineros, det är som att jämföra äpplen med päron.

Senast redigerad av Danielos den 2011-12-12 klockan 22:26
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
etik, konkurrens, moral, nertid


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017