FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere? | |||
Ja - absolut |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 16.46% |
Ja - om det görs snyggt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 22.78% |
Nej - inte alls |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 60.76% |
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero har väl ingen kunskap in house What so ever? Man köper ju in alla system och så fort mångt går ner så måste man ju ringa in hjälp från sina leverantörer. Det har jag stört mig på under en längre tid. Sen kan man ju undra om deras senaste kampanj här inte är olaglig då den bygger på falska löften. Lite som att sälja en bil och lova att den modellen aldrig krockat (fast fen bevisligen är den mest krockade bilen 2011 och även lova att den aldrig kommer att krocka någonsin. Personligen har jag inget kvar hos dem nu och de kunder som vill ligga hos Binero brukar jag övertala att ligga hos någon annan med motiveringen att Binero står för en affärsetik och moral jag inte vill stödja. Hellre någon av de mer seriösa alternativen på marknaden som står för professionalism och rn positiv branschutveklingen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att de tar in hjälp utifrån för sina lagringssystem och annat är helt normalt. Det handlar om garantier och liknande. På SAN köper man "alltid" (om man inte är galen) 4h on-site-support 24/7 i x antal år. Då ringer man när det strular för att få experthjälp direkt i stället för att sätta sig och meka i saker man kan halvdant. Ingen kan allt och dagens system är ofta extremt komplexa att man lär in-house-folket att sköta den dagliga driften och enklare felsökning men när skiten rasar totalt så tar man in rätt folk i stället. Man kanske får vänta någon timme på att Dell-killen ska komma men han har antagligen åtgärdat problemet långt tidigare än om du själv skulle gett dig an det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alla köper in sina grundsystem även om de kan byggas på olika vis. Sedan finns det en del egenutvecklat vad gäller administrationsgränssnitt och dylikt men det säger ju inte så mycket om vilken kompetens som finns på företaget. Kompetent personal finns hos alla svenska webbhotell som varit med ett tag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 20:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Okej, det var en liten överdrift men det är inte många som kör helt eget. Sen kan man alltid fråga sig om det är en fördel eller nackdel.
Att reklam inte helt överensstämmer med verkligheten tror jag ändå majoriteten av det svenska folket är medvetna om så jag ser inte lika allvarligt på en del av formuleringarna men naturligtvis kan man inte använda sig av påhittade rena faktauppgifter.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-10 klockan 00:29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har hittills inte kommit på några nackdelar, tvärtom, ser bara fördelar när man ser alla problem som andra lastbalanserade system har. Men vad jag förstår så jobbar jine också med att ta fram ett eget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med dig till viss del. Loopias kontrollpanel är överlägset bäst, möjligt att någon annan kan nå dit så småningom men idag är övriga bleka i jämförelse. Nu hör visserligen inte det här direkt till hårdvaruupplägget men utan en väl fungerande domänhantering så får supporten sitta med en massa trams i onödan vilket äter resurser.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-12 klockan 14:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2011-12-12 klockan 22:26 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|